بسیاری از افراد از اینکه بعد از تمرین، دوش آب سرد بگیرند یا گرم، مطمئن نیستند و نمی دانند که کدامیک برای تمریناتشان بیشترین فایده را دارد؛ اما فرضیههای بسیاری در این مورد وجود دارد، مثلاً اینکه دوش آب سرد بعد از ورزش به کاهش وزن و چربیسوزیِ بیشتر کمک شایانی میکند، یا اینکه ۱۰ دقیقه دوش آب سرد به کاهشِ گرفتگی عضلانی بعد از تمرین کمک میکند. عدهای نیز بر این باورند که دوش آب سرد، باعث افزایش حجم عضلانی و ترشح تستوسترون در بدن میشود. بهنظر شما کدامیک از این فرضیهها حقیقت دارد و آیا اصلاً دوش آب سرد بعد از انجام تمرینات، کارساز خواهد بود؟ گروه فیتامین تمامی این موارد را براساس تجربه، مورد بررسی قرار خواهد داد. (چرا ورزش کلید کاهش وزن است؟)
ادامه مطلب