title

مطالعه جدید نشان می‌دهد مصرف منظم تخم مرغ می‌تواند با کاهش ۱۷ تا ۲۷ درصدی خطر آلزایمر در سالمندی مرتبط باشد. هرچند این پژوهش ثابت نمی‌کند که تخم‌مرغ مستقیماً از آلزایمر پیشگیری می‌کند، اما شواهد بیشتری به اهمیت تغذیه سالم برای حفظ سلامت مغز اضافه می‌کند.

ادامه مطلب

سیب زمینی یک منبع عالی از پتاسیم است و فواید زیادی مخصوصا برای آقایان دارد.

ادامه مطلب

پوست ما همیشه در معرض آسیب‌ها، بریدگی‌ها، سوختگی‌ها و جراحات مختلف قرار دارد. در مواقعی که زخمی روی پوست ایجاد می‌شود، معمولا دنبال پمادها و درمان‌های موضعی می‌رویم غافل از اینکه ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده، فرآیندی است که از درون بدن آغاز می‌شود.

ادامه مطلب

اندومتریوز یک بیماری التهابی و وابسته به هورمون است که در آن بافتی مشابه پوشش داخلی رحم (اندومتر) در خارج از رحم رشد می‌کند؛ این بیماری می‌تواند باعث درد لگنی مزمن، قاعدگی‌های دردناک و در برخی موارد ناباروری شود؛ اگرچه علت دقیق اندومتریوز هنوز به‌طور کامل مشخص نیست، اما شواهد علمی نشان می‌دهند که التهاب و سبک زندگی از جمله تغذیه، نقش مهمی در بروز و تشدید علائم این بیماری دارند.

ادامه مطلب

محققان دریافتند، پروبیوتیک ساده ممکن است رفلاکس اسید معده را درمان کرده و از سرطان پیشگیری کند.

ادامه مطلب

 کم‌کم با گرم‌تر شدن هوا و نزدیک شدن به روزهای داغ تابستان، میل به نوشیدن یک لیوان شربت خنک و گوارا هم بیشتر می‌شود.

ادامه مطلب

نوشیدن آب چغندر ممکن است با تغییر باکتری‌های دهان به افراد مسن در کاهش فشارخون کمک کند.

ادامه مطلب

این پژوهش جدید نشان می‌دهد راز کاهش وزن پایدار شاید در رژیم‌های عجیب و پیچیده نباشد، بلکه در ساده‌سازی انتخاب‌های روزانه نهفته باشد. داشتن چند وعده غذایی سالم و تکرار آن‌ها می‌تواند تصمیم‌گیری را آسان‌تر کند، پایبندی به برنامه را افزایش دهد و در نهایت به کاهش وزن موفق‌تر منجر شود.

ادامه مطلب

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم انواع میوه‌های توت‌مانند می‌تواند شاخص توده بدنی (BMI) و مقدار چربی بدن را در حد متوسطی بهبود بخشد و نقش بالقوه آنها را در استراتژی‌های کنترل وزن بارز می‌کند.

ادامه مطلب

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که «زمان» غذا خوردن زنان ممکن است تقریباً به اندازه «آنچه» می‌خورند مهم باشد - و اینکه اثرات سلامتی زمان‌بندی وعده‌های غذایی ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا فرد به طور طبیعی «سحرخیز» است یا «شب‌زنده‌دار».

ادامه مطلب

متخصصان تغذیه و سلامت روان با تأکید بر اهمیت «غذا خوردنِ آگاهانه»، تمرین ۲۰ دقیقه‌ای جویدن را مؤثرترین راهکار برای تنظیم اشتهای کاذب می‌دانند.

ادامه مطلب

متخصصان تغذیه می‌گویند با یک تغییر ساده در فنجان قهوه صبحگاهی می‌توان فواید این نوشیدنی محبوب را افزایش داد. افزودن دارچین به قهوه نه‌تنها طعمی دلپذیر ایجاد می‌کند، بلکه به کاهش التهاب، کنترل قند خون و حمایت از سلامت قلب نیز کمک می‌کند.

ادامه مطلب

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که نوشیدن یک نوشیدنی الکلی در روز، خطر ابتلا به ۱۰ نوع سرطان را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب

نتایج پژوهش جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه فقط یک فنجان سبزیجات سرشار از نیترات می‌تواند فشار خون را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را تا ۲۶ درصد کم کند.

ادامه مطلب

 رییس اداره نظارت بر واردات و صادرات غذا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به محتوای بالای نمک در برخی انواع کشک، بر لزوم مصرف متعادل این فرآورده لبنی به‌ویژه در افراد مبتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های کلیوی تاکید کرد و گفت: بیماران دارای مشکلات کلیوی بهتر است درباره میزان مصرف کشک با پزشک خود مشورت کنند.

ادامه مطلب