title

عرق‌سوز یک عارضه پوستی است که در اثر انسداد غدد تعریق برون‌ریز و مجراهای تعریق رخ می‌دهد. بارزترین علامت آن، قرمزی و التهاب روی سطح پوست است که ممکن است شبیه جوش یا تاول به نظر برسد

ادامه مطلب

دانشیار دانشگاه و متخصص بیماری های داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نقش اقدامات خودمراقبتی در پیشگیری از بیماری ها گفت: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش عفونت‌های گوارشی، استفاده از مواد غذایی سالم و بهداشتی، شستشوی مناسب میوه و سبزیجات و رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست ها توصیه می شود.

ادامه مطلب

غذاهای منجمد شده مانند انواع گوشت، ماهی و سبزی، در دمای فریزر ( 20 درجه زیر صفر) تا سه ماه قابل نگهداری است.

ادامه مطلب

گسترش موج گرما در روزهای اخیر، خطر بروز گرمازدگی به ویژه در گروه های آسیب پذیر نظیر سالمندانو کودکان را افزایش داده است. در ادامه توصیه های سازمان بهداشت جهاین برای پیشگیری از این مشکل و نحوه برخورد با فردی که دچار گرمازدگی شده است را با هم دنبال می کنیم:

ادامه مطلب

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، با بیان اینکه همه مردم از طریق مواجهه با نور خورشید و برخی از منابع انسان ساخت در صنعت و موارد تفریحی در معرض پرتوهای فرابنفش هستند بر ضرورت به حداقل رساندن مواجهه با نور خورشید به ویژه بین ساعات 10 تا 16 تاکید کرد.

ادامه مطلب

افرادی که قبول می‌کنند سرپرستی حیوانی را بر عهده بگیرند در مقابل سلامتی آن‌ها مسئول هستند و باید سالانه واکسن هاری را به حیوان تزریق کنند. اما علت آن چیست و آیا تزریق واکسن برای حیوانات خانگی چرا الزامی است؟ در این ویدئو به تمامی این سوالات پاسخ داده شده است.

ادامه مطلب

متخصص بیماری‌های پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، ویژگی یک کرم ضدآفتاب مناسب را ایجاد یک لایه روی پوست که بتواند اشعه‌های UVA و UVB را دفع کند دانست وگفت: ضدآفتاب رنگی و غیر رنگی هیچ تفاوتی ندارد و ضدآفتاب‌های رنگی عارضه‌ای روی پوست ایجاد نمی‌کنند.

ادامه مطلب

فوق تخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: افرادی‌که فعالیت مداوم دارند و یا به بیماری مزمنی مبتلا هستند و دارو مصرف می‌کنند، باید برای پیشگیری از گرمازدگی و ابتلا به عوارض آن از مایعات فراوان استفاده کنند.

ادامه مطلب

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، با بیان اینکه همه مردم از طریق مواجهه با نور خورشید و برخی از منابع انسان ساخت در صنعت و موارد تفریحی در معرض پرتوهای فرابنفش هستند بر ضرورت به حداقل رساندن مواجهه با نور خورشید و خودمراقبتی در این روزهای فصل تابستان، تاکید کرد.

ادامه مطلب

یکی از قشنگترین باغهای ایرانی، باغ ارم شیراز

ادامه مطلب

اورامانات زیبا در شب چنین چشم نواز است

ادامه مطلب

تیم پناهندگان در المپیک/ ۱۴ ورزشکار از ۳۷ نفر تیم پناهندگان المپیک ایرانی هستند

ادامه مطلب

عکس دسته‌جمعی کاروان ایران پیش از افتتاحیه المپیک

ادامه مطلب

کنایه رضا رشیدپور به طراحی لباس ورزشکاران ایران در المپیک پاریس

ادامه مطلب

تصویری از تفاوت دمای هوای تهران و اردبیل منتشر شده که نشان می‌دهد در حالی که مردم تهران درگیر گرمای شدید هوا هستند مردم اردبیل آب و هوای کاملا مطبوعی دارند.

ادامه مطلب
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز