title

برخی از مواد غذایی هستند که مصرف شان گرمای بدن شما را کاهش می‌ دهد و حس خنکی را به شما منتقل می‌کند. در اینجا با این مواد غذایی آشنا شوید.

ادامه مطلب

بیشتر افراد اهمیت یک شام سالم در انتهای روز را نادیده می‌گیرند یا انتخاب‌های سالمی برای شام خود ندارند. شامی که می‌خورید باید شامل سالاد، سوپ و یک غذای اصلی ساده باشد. کارشناسان می‌گویند حداقل دو ساعت پیش از رفتن به رختخواب شام بخورید نه دیرتر. همچنین در حد اعتدال شام بخورید و در زمان شام از نوشابه‌های کافئین‌دار یا الکلی استفاده نکنید

ادامه مطلب

طحال چند عملکرد مهم دارد: با هر میکروب مهاجمی در خون می‌جنگد؛ چون دارای گلبول‌های سفید جنگنده با عفونت است، سطح سلول‌های خونی را کنترل می‌کند (گلبول‌های سفید و قرمز خون و پلاکت‌ها) و خون را تصفیه کرده و گلبول‌های قرمز آسیب دیده و کهنه را دفع می‌نماید.

ادامه مطلب

در دنیای تغذیه از داشتن متابولیسم «سالم» زیاد صحبت می‌شود و حتماً شما هم شنیده‌اید و خوانده‌اید. عجیب هم نیست؛ زیرا متابولیسم سالم برای سلامت عمومی ما مهم است. از آن‌سو، مشکلات متابولیسمی می‌تواند ریسک بیماری‌های مزمن را بالا ببرند، مثل دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی. اما متابولیسم سالم دقیقاً یعنی چه و آیا در مورد همه افراد یکسان است؟

ادامه مطلب

ادویه‌ های شناخته شده و محبوبی وجود دارد که می‌توانند میل به خوردن شیرینی را در بدن انسان کاهش دهند.

ادامه مطلب

بیشتر بدن‌های سالم برای حذف سموم و ضایعات خود به کمک نیاز ندارند. نقش اصلی اندام‌های گوناگون در سیستم بدن این است که سموم را متابولیسم و حذف کنند. تا زمانی که این سیستم سالم است، کار خودش را هر روز به‌صورت خودکار انجام می‌دهد.

ادامه مطلب

مصرف زیاد سدیم می‌تواند فشارخون را بالا ببرد و منجر به احتباس مایعات در بدن، بیماری کلیوی و نارسایی قلبی شود؛ بنابراین این بار که خواستید کنسرو ذرت یا سوپ آماده بخورید به این مسئله خوب فکر کنید.

ادامه مطلب

هله‌هوله (Junk food) عبارتی است که معمولاً برای غذاها و نوشیدنی‌های بسیار فراوری شده مثل فست‌فودها، نوشابه‌های گازدار، کیک و کلوچه‌های صنعتی، شکلات و آب‌نبات و اسنک‌های نمکی استفاده می‌شود. این غذاها بخش بزرگی از رژیم غذایی افراد را تشکیل می‌دهند. طبق مطالعات، هله‌هوله تقریباً ۵۰ درصد از کالری دریافتی روزانه خیلی از افراد را شامل می‌شود.

ادامه مطلب

روانپزشک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که وسواس بیماری سمج روانپزشکی است، گفت: اختلال وسواس برای فرد و اطرافیان بسیار آزاردهنده است و باید برای درمان صبور بود و با مراجعه به پزشک این شرایط را تسهیل کرد.

ادامه مطلب

کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف بی‌خطر ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان توضیح داد.

ادامه مطلب

در حالی‌ که به‌خوبی ثابت شده که فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات و ورزش‌ نکردن از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می‌گویند علائم مشخصی وجود دارد که در روزها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد.

ادامه مطلب

از تقویت سیستم ایمنی بدن تا کاهش التهاب، قارچ چاگا دارای خواص ضد ویروسی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، کاهش قند خون، و برخی ویژگی های مفید دیگر است که از سلامت انسان پشتیبانی می کنند.

ادامه مطلب

دانشمندان نزدیک به ۵۰۰ ژن را شناسایی کرده‌اند که تأثیر قابل‌توجهی بر انتخاب‌های غذایی ما دارند. این بررسی در مقیاس بزرگ در زمینه رژیم‌ غذایی و ژنتیک نشان دهنده پیشرفت قابل‌توجهی به سمت ایجاد راهبردهای تغذیه شخصی، با هدف افزایش سلامت و کاهش بیماری، بر اساس ساختار ژنتیکی فرد است.

ادامه مطلب

روانپزشک دانشگاه شهیدبهشتی گفت: اختلال وسواس برای فرد و اطرافیان بسیار آزاردهنده است و باید برای درمان صبور بود و با مراجعه به پزشک این شرایط را تسهیل کرد.

ادامه مطلب

سلول‌های سرطانی با پنهان شدن از سیستم ایمنی بدن رشد و گسترش می‌یابند.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز