title

کندر می تواند موجب افزایش حافظه آنها شود و حتی برخی زنان برای افزایش هوش کودک در دوران بارداری از این صمغ گیاهی استفاده می کنند؛ این باور افراد بسیاری است، اما آیا واقعا کندر ضریب هوشی کودک را بالا می برد و مقوی حافظه است؟

ادامه مطلب

یک فنجان قهوه همچنین حاوی حدود ۱.۸ گرم فیبر است. این مقدار نصف فیبر موجود در یک وعده غذایی حاوی کلم بروکلی است. هوبرت کولب، دانشمند مرکز دیابت و سلامت غرب آلمان در دوسلدورف که اثرات قهوه بر سلامتی را مطالعه می‌کند، گفت: «قهوه از بسیاری جهات شبیه نوعی سبزیجات مایع است. اگر میزان پلی فنول موجود در یک بشقاب سبزیجات را بررسی کنید به اندازه یک لیوان قهوه است.»

ادامه مطلب

بسیاری از کودکان برای این که تنها در اتاق خود بخوابند احساس ترس می‌کنند و همین امر باعث مقاومت آنها در مقابل خوابیدن می‌شود.

ادامه مطلب

همه بزرگسال‌ها وقتی قدم به ۲۵ سالگی می‌گذارند، باید عادت‌های ناسالم گذشته خود را کنار بگذارند و سبک زندگی سالمی برای خود در نظر بگیرند تا مطمئن شوند می‌توانند زندگی طولانی و سالمی داشته باشند. بنابه گفته پزشکان با پیروی از ۷ اقدام زیر می‌توانید طول عمر بالایی داشته باشید.

ادامه مطلب

پوکی استخوان یکی از مشکلات بهداشتی شایع و نگران ‌کننده است که به کاهش تراکم استخوان و افزایش خطر شکستگی ‌ها منجر می ‌شود. این بیماری به ویژه در سنین بالاتر و در میان زنان پس از یائسگی رایج‌ تر است. با توجه به پیامدهای جدی پوکی استخوان، مانند ناتوانی‌ های طولانی ‌مدت و کاهش کیفیت زندگی، اهمیت پیشگیری از این بیماری به شدت افزایش یافته است.

ادامه مطلب

کارشناسان در گزارشی تازه نحوه عملکرد داروهای کاهش وزن نظیر «اوزمپیک»، «ویگووی» و «مانجارو» و عوارض جانبی آنها را توضیح و به پرسش‌هایی درباره بازگشت وزن پس از قطع دارو پاسخ می‌دهند.

ادامه مطلب

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه یک مشت آجیل بدون نمک خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب

بیماری آلزایمر زودرس به شدت با عوامل ژنتیکی و جهش‌های ارثی در ژن‌های پروتئین پیش‌ساز آمیلوئید (APP)، پرسنیلین یک (PSEN۱) یا پرسنیلین ۲ (PSEN۲) مرتبط است. این جهش‌ها منجر به تجمع پلاک‌های آمیلوئید در مغز و مرگ سلول‌های عصبی می‌شوند.

ادامه مطلب

علاوه بر رعایت یک رژیم غذایی سالم، ورزش هم یکی از مؤثرترین تغییرات در سبک زندگی است که می‌توانید برای کمک به حفظ سلامت بدن، آن را در برنامه روزمره‌تان بگنجانید.

ادامه مطلب

آیا تا به حال کسی به شما گفته است که «نگران نباشید» یا اینکه «در نهایت همه چیز درست میشه»؟ واقعاً کمکی نمی‌کند، اینطور نیست؟ چطور کسی می‌تواند به من اطمینان دهد که بدترین اتفاق نمی‌افتد در حالی که قبلاً اتفاق افتاده است.

ادامه مطلب

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با تاکید بر فعالیت بدنی مستمر در طول زندگی، تغذیه سالم را یکی از عناصر مهم در ارتقای سلامتی بانوان، عنوان کرد.

ادامه مطلب

سلامت زنان یک حوزه مهم از چالش های مهم در سطح جهانی است که تحت تأثیر عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلف قرار دارد. سلامتی برای زنان به دسترسی به خدمات بهداشتی، آموزش، سیاست‌های اجتماعی و نابرابری‌های جنسیتی بستگی دارد.

ادامه مطلب

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار نفر در ایران به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند و در مقابل ۵۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود که این معضل مهم آثار زیان باری برای فرد، خانواده و جامعه به بار آورده است.

ادامه مطلب

عضو هیأت علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماری استئو آرتیت یا آرتروز، در نتیجه‌ی استفاده‌ی نادرست و اِعمال نیروهای غیرنرمال به مفصل، بروز می کند گفت: هم اکنون درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و تنها اقدامات پیشگیری کننده‌ی مربوط به سبک نشستن و راه فتن می تواند برای کنترل این بیماری مؤثر باشد.

ادامه مطلب

متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افسردگی، شناخت، هراس و اضطراب را شایع‌ترین اختلال روان در سالمندان دانست و گفت: ورزش، پیروی از رژیم غذایی سالم، حفظ ارتباطات اجتماعی و سفر کردن روند بیماری‌های روان را متوقف یا کند می‌کند.

ادامه مطلب
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز