title
کد خبر: 88748
00
دوربین های مجهز به کد معاینه فنی، خودروهای کشور را رصد می کنند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت دوربین های مجهز به کد معاینه فنی خودرو از اول آبان خودروهای کشور را رصد می کنند.

به گزارش بهداشت نیوز: مهدی جمالی نژاد در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در جمع خبرنگاران افزود: آخرین اقدام و برنامه‌ های شهرداری تهران در زمینه کم کردن آلودگی هوا در نشست امروز گزارش داده و در مباحث معاینه فنی اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اضافه کرد: دوربین‌ هایی مجهز به کد معاینه فنی خودرو از ابتدای آبان‌ اکثر خودروهای کشور و به خصوص خودروهای شهر تهران را از جهت معاینه فنی رصد می‌کنند.
جمالی نژاد درباره میزان تاثیرگذاری جلسات شورای هماهنگی ترافیک در کاهش آلودگی افزود: در طرح کاهش آلودگی هوا یکی از دستگاه‌ هایی که باید اقدامات لازم را انجام دهد شهرداری‌ ها هستند و دستگاه‌های دیگر نیز باید به موازات آنان اقداماتی انجام دهند، چون دستگاه‌های زیادی در بحث آلودگی هوا درگیرند. 
وی ادامه داد: عزم ما این است که مصوبات این جلسه را پیگیری کنیم و به هیچ عنوان گذشتی در مواردی که بدانیم با جان همشهریان سر و کار دارد، نخواهیم داشت.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه شورای عالی ترافیک یکی از مراجع اصلی تصمیم‌ گیری و تصمیم‌ سازی در حوزه ترافیک در کشور است، اظهارداشت: وقتی به کلانشهرهای کشور مراجعه می‌ کنیم اولین بحث و مهمترین مشکل اکثر شهرهای بزرگ و میانی، ترافیک است که این موضوع به آلودگی هوا نیز گره می‌ خورد. 
وی ادامه داد: به جد تصمیم داریم که این جلسات را به طور منظم برگزار و موضوعات آن را پیگیری کنیم. همچنین مصوبات آن را به طور مداوم رصد می‌کنیم و اجرایی شدن تصمیمات را نیز پیگیر خواهیم بود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی گفت: نمی‌توان این قول را داد که مشکلات سال گذشته در خصوص آلودگی هوا را امسال نداشته باشیم اما تلاشمان بر این است که مشکلات کمتر شود.
صد و چهل و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور عصر امروز-چهارشنبه- با حضور دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک وزارت راه و شهرسازی، رئیس پلیس راهور ناجا، مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و مدیرعامل اتحادیه‌ تاکسیرانی‌های شهری کشور برگزار شد.
 
منبع: ایرنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز