title
کد خبر: 6268
00
کارگاه آشنایی با نظام سلامت در اسلام در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد

با حمایت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، کارگاه دو روزه «آشنایی با نظام سلامت در اسلام»، در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی اراک برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز، این کارگاه آموزشی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز آموزش عالی استان مرکزی، مدرسان حوزه‌های علمیه و گروه‌های مختلف جامعه پزشکی و در ادامه فعالیت‌های کمیته سلامت بخش دانشگاهی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی اراک برگزار شد.

دکتر محمود خدادوست، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیته سلامت دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، در ابتدای کارگاه، با اشاره به اهداف و برنامه‌های دفتر طب سنتی در خصوص موضوع نظام سلامت در اسلام، بر اهمیت اتخاذ متدولوژی صحیح برای این حوزه مهم و حساس تاکید کرد و گفت: نگاه اخباری‌گری در استفاده از روایات طبی و تعمیم آن به زمان و مکان و مقتضیات امروز، حتی به فرض اثبات سندیت و دلالت روایات بدون بررسی‌های پژوهشی، خطای راهبردی است.

وی افزود: از ظرفیت منابع غنی دینی می‌توان در حوزه سلامت معنوی، تبیین مشترکات بین انسان و فرشته و ارتقای بُعد ملکوتی انسان، استفاده بهتر و بیشتری کرد.

از محورهای مورد بحث در این کارگاه آموزشی، معناشناسی پزشکی اسلامی، نسبت‌سنجی اسلام و پزشکی در پرتو نظریات علم دینی و روش‌شناسی استنباط احکام عملی و فقهی در علوم سلامت بود و حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکتری فلسفه اسلامی و رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و حجت‌الاسلام دکتر عبدالهادی مسعودی، استاد و قائم‌مقام دانشگاه قرآن و حدیث قم، به تدریس مباحث مربوطه پرداختند.

پس از پایان کارگاه نیز در پی بازدید مشاور وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی اراک، در جلسه‌ای با حضور رییس، معاون آموزشی و مدیر آموزش دانشگاه، راهکارهای توسعه طب سنتی در این دانشگاه بررسی شد.

گفتنی است، کارگاه آشنایی با نظام سلامت در اسلام در دانشگاه علوم پزشکی اراک، برای اولین‌بار در کشور، با مجوز امتیاز بازآموزی ویژه پزشکان برگزار شده و با استقبال پزشکان و اعضای هیات علمی همراه بود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز