title
کد خبر: 57930
00
کاهش خطر ابتلا به آلرژی غذایی با استفاده زودهنگام از غذاها

گروهی از محققان بعد از بررسی‌های اخیرشان اعلام کردند که آشنا کردن زودهنگام نوزادان با تخم‌مرغ یا بادام‌زمینی می‌تواند خطر ابتلا به آلرژی غذایی را در آنان کاهش دهد.

به گزارش بهداشت نیوز: گروهی از محققان بعد از بررسی‌های اخیرشان اعلام کردند که آشنا کردن زودهنگام نوزادان با تخم‌مرغ یا بادام‌زمینی می‌تواند خطر ابتلا به آلرژی غذایی را در آنان کاهش دهد. گزارشی از این مطالعه در Journal of the American Medical Association  منتشر شده است.

محققان در این بررسی، ۱۴۶ مورد از مطالعات قبلی را در زمینه آلرژی غذایی و بیماری‌های خودایمنی در کودکان تحلیل کردند و به نتایج جالبی رسیدند.
نتایج نهایی نشان دادند که زمان آشنا کردن کودک با مواد غذایی، می‌تواند روی خطر ابتلا به آلرژی تاثیرگذار باشد. با این‌حال، هیچ ارتباط مشابهی درباره بیماری‌های خودایمنی کشف نشد.

این محققان براساس نتایج نهایی اعلام کردند که دادن تخم‌مرغ به کودک در فاصله ۴ تا ۶ ماهگی، خطر شکل‌گیری آلرژی نسبت به تخم‌مرغ را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، دادن بادام‌زمینی به کودک در فاصله ۴ تا ۱۱ ماهگی، خطر شکل‌گیری آلرژی نسبت به این ماده غذایی را کمتر می‌کند.

با این‌حال، آنان نتوانستند شواهد محکمی درباره ارتباط بین مصرف زودهنگام ماهی در کودکان و کاهش خطر آلرژی به ماهی پیدا کنند. علاوه بر این مشخص شد که زمان‌بندی، در ابتلا به بیماری سلیاک نیز تاثیری نمی‌گذارد.
مسئولان این مطالعه معتقدند که دستورالعمل‌های موجود برای دادن مواد غذایی به کودکان باید اصلاح شوند، اما پیش از این کار باید مطالعات دقیق‌تر و بیشتری در این زمینه انجام بگیرند.

منبع: دکتر سلام
 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز