title
کد خبر: 224095
00
۵ نکته مهم برای انتخاب یک نرم افزار مدرسه کاربردی!

مدارس، یکی از مهم‌ترین بنیان‌های جامعه محسوب می‌شوند و استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت آن‌ها یک گام مثبت در جهت رشد و پیشرفت جامعه به شمار می‌رود.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایسنا، استفاده از نرم افزار مدیریت مدارس یک قدم مهم برای رسیدن به این هدف محسوب می‌شود.

چرا باید از نرم افزار مدرسه استفاده کنیم؟

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند یک دلیل خوب برای استفاده از نرم افزار مدرسه باشد، ساده‌تر شدن فرایند مدیریت و هوشمند شدن مدرسه است، یک مدرسه دارای تعدادی فرایند پیچیده است که هر یک از آن‌ها می‌توانند وابسته به دیگری باشند؛ به عنوان مثال برگزاری راحت کلاس‌های آنلاین، انجام ساده‌ی تکالیف الکترونیک و حضور و غیاب خودکار دانش‌آموزان و کادر مدرسه نمونه‌ای از فرایندهایی هستند که به کمک یک نرم افزار مدرسه خوب، خیلی ساده‌تر و البته حرفه‌ای‌تر انجام خواهند شد.

۱. سیستم مدیریت آموزش

آموزش، مهم‌ترین ماموریت یک مدرسه است، بنابراین اگر به دنبال سامانه مدرسه هستید که به خوبی فرایندهای آموزشی مدرسه را برای شما مدیریت کند، باید از نرم افزارهای حرفه‌ای استفاده کنید، شاید در نگاه اول فکر کنید، یک سیستم مدیریت مدرسه، تمام پیش‌نیازهای آموزشی را در خود دارد، اما بیاید کمی تخصصی تر این موضوع را بررسی کنیم، یک مدرسه برای اینکه به راحتی تمام فرایندهای آموزشی خود را به سرانجام برساند، به چه ابزارهایی احتیاج خواهد داشت؟

احتمالا مهم‌ترین چیزی که در نرم افزار مدرسه هوشمند وجود دارد، قابلیت برگزاری حرفه‌ای آزمون‌های آنلاین است، مثلا امکان استفاده از انواع سوالات تستی و تشریحی، سیستم تصحیح خودکار، برنامه کارنامه ساز و پشتیبانی از ثبت نمرات توصیفی یا عددی و همچنین امکان اطلاع‌رسانی خودکار نمرات به والدین برخی از مواردی هستند که باید از وجود آن‌ها در نرم افزار خود اطمینان حاصل کنید.

اما از آزمون‌های آنلاین که بگذریم، وجود نرم افزار دفتر کلاسی الکترونیک، نرم افزار مدیریت تکالیف دانش آموزان از دیگر ابزارهای کاربردی در یک نرم افزار مدرسه است که به شما کمک می‌کند به ساده‌ترین شکل ممکن همه‌ی فرایندها را در مدرسه‌ی خود مدیریت کنید.

۲. سامانه مدیریت فرایندهای مالی

مدیریت فرایندهای مالی، به خصوص در مدارس غیردولتی از جمله نیازهای مهم مدرسه به شمار می‌رود، اگر تابه‌حال با بخش مالی مدارس سروکار داشته‌اید، احتمالا به خوبی با پیچیدگی‌های آن آشنا هستید؛ از محاسبه‌ی ساعات کارکرد کارکنان گرفته تا نرم افزار حسابداری مدرسه و کنترل امور شهریه‌ی دانش‌آموزان، همه و همه احتیاج به ابزارهایی دارند که فرایند مدیریت این بخش‌ها را ساده‌تر و دقیق‌تر انجام دهید، اینجاست که نقش فناوری اطلاعات را بیش از پیش در مدرسه‌ی خود احساس خواهید کرد.

علاوه‌بر وجود یک سیستم حسابداری کامل، یکی از بخش‌های دیگر که مورد توجه اکثر مدیران مدارس غیرانتفاعی است، سامانه امور شهریه است که بتواند به خوبی فرایند مدیریت و صدور فاکتورهای شهریه و همچنین پرداخت آن‌ها را انجام دهد؛ این نرم افزار باید امکان صدور فاکتورهای صورت‌حساب را به شکل فردی، گروهی یا کلاسی برای شما فراهم کند.

نرم افزار مدرسه هوشمند

۳. نرم افزار ثبت نام دانش آموزان

در هر سازمانی احتمالا احتیاج به جمع‌آوری اطلاعات از مخاطبین خود خواهید داشت، مدارس نیز از این قاعده مستثنا نیستند و در برخی مواقع نیاز دارید تا اطلاعات مختلفی را از والدین یا دانش‌آموزان دریافت کنید، به عنوان مثال برای ثبت‌نام یا پیش‌ثبت‌نام یک کلاس فوق برنامه یا دریافت اطلاعات والدین؛ در چنین مواقعی وجود یک نرم‌افزار فرم‌ساز یا ثبت‌نام برای مدرسه ضروری است.

به کمک چنین برنامه‌هایی می‌توانید،‌ به سادگی هر نوعی از فرم‌های الکترونیک را طراحی کرده و آن را در اختیار دانش‌آموزان یا والدین قرار دهید تا فرم را تکمیل کنند؛ این ویژگی نیز یکی دیگر از کاربردهای فناوری اطلاعات در سامانه اتوماسیون مدارس به حساب می‌آید، چرا که با استفاده از آن، احتیاجی به چاپ تعداد زیادی فرم کاغذی نخواهید داشت و می‌توانید در چند دقیقه هر نوع فرمی را طراحی کرده و آن را در اختیار اعضای مدرسه قرار دهید.

۴. مدیریت منابع انسانی

مدارس، نمونه‌ی کوچکی از یک جامعه هستند و در هر جامعه‌ای، مدیریت درست و اصولی افراد یا کارکنان، یک امر مهم محسوب می‌شود؛ برای اینکه بتوانید کارکنان و اعضای مدرسه را ساده‌تر و بهینه‌تر مدیریت کنید، لازم است که در سامانه مدارس هوشمند خود، بخشی را برای مدیریت منابع انسانی داشته باشید.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند فرایند مدیریت اعضای مدرسه را برای شما ساده‌تر کند، سیستم حضور و غیاب کارکنان و دانش آموزان مدرسه است؛ به کمک چنین قابلیتی می‌تواند وضعیت حضور یا عدم حضور افراد را به صورت خودکار رصد کرده و به شکل قابل توجهی در وقت معاونین صرفه‌جویی کنید.

۵. سیستم‌های مدیریت وب سایت

یک وب سایت زیبا، نماینده‌ی مدرسه‌ی شماست، بنابراین یک قدم مهم برای هوشمندسازی، داشتن وب سایت است؛ شاید پیش خود فکر کنید می‌توانید از هر سیستمی برای طراحی سایت مدرسه‌تان استفاده کنید، اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در طراحی وب سایت خود به آن توجه داشته باشید، پشتیبانی از همه‌ی پیش‌نیازهای مدرسه است؛ به عنوان مثال وجود قابلیتی که به صورت خودکار لیست دانش‌آموزان ممتاز مدرسه را در وب سایت نمایش دهد، می‌تواند یک عامل جذاب برای دانش‌آموزان یا والدین باشد.

اگر یک مدیر یا معاون مدرسه هستید، همین حالا به سایت همکلاسی سر بزنید و بیشتر با قابلیت‌های این سامانه آشنا شوید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز