title
کد خبر: 219310
00
نیازبه ۲۰ اتوبوس خونگیری در سازمان انتقال خون

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: این سازمان نیازمند خرید ۲۰ دستگاه سیار اتوبوس خونگیری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مناطق فاقد پایگاه ثابت انتقال خون است.

به گزارش بهداشت نیوز، مصطفی جمالی روز شنبه در سفر به بجنورد مرکز خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بسیاری از مردم ساکن در روستاها و مناطق صعب‌العبور به علت دوری مسافت با مرکز شهر، علاقمند به اهدای خون هستند و امکان اهدا وجود ندارد که با خرید این دستگاه های خونگیری این مشکلات برطرف می شود.

وی تصریح کرد: با حمایت خیرین و اضافه شدن اتوبوس‌های ویژه و سیار خونگیری روند نیازهای کمبود خونی به بیماران نیازمند و تامین فرآورده‌های خونی برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: در مجموع ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار خون در کشور فعال است و با افزایش ۲۰ درصدی نیروهای فنی سازمان در طی پنج سال آتی تعداد این پایگاه ها را نیز افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان بیشترین نیاز به خون را دارند عنوان کرد: نیاز استان ها به واحدهای خون با توجه به شرایط با یکدیگر متفاوت است.

جمالی افزود: استان های کوچک با در نظر گرفتن شاخص جمعیت بیشترین اهدا کنندگان خون را تشکیل می دهند که این امر ناشی از فرهنگ اهدای خون و بافت مردمی آن خطه است.

تامین ۲ دستگاه اتوبوس خونگیری برای خراسان شمالی

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه گفت: در سفر دوم تیرماه رییس جمهور به خراسان شمالی برنامه ریزی برای تامین ۲ دستگاه اتوبوس خونگیری برای استان انجام شد و تامین این دستگاه ها بررسی می شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای خراسان شمالی ۱۰ نیروی فنی مورد نیاز است که این کمبود از طریق حمایت های استان و نیروهای طرحی برطرف می شود.

جمالی در ادامه به مشکلات پایگاه انتقال خون بجنورد اشاره کرد و افزود: این پایگاه در سال ۱۳۷۰ احداث شد و اکنون اداره اوقاف و امور خیریه استان ادعاهایی در خصوص وقفی بودن این زمین را دارد که موضوع در حال بررسی و پیگیری است.      

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.       


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز