title
کد خبر: 219005
00
مدرسه بانوان جهادگر پیشران رونمایی شد

مدرسه بانوان جهادگر پیشران در حاشیه برگزاری همایش جستار در حلقه مفقوده رونمایی شد. 

به گزارش بهداشت نیوز، همایش جستار در حلقه مفقوده جهاد در راستای تبیین آموزش و فرهنگ در اردوگاه صاحب الزمان (عج) شهرک شهید محلاتی تهران برگزار و در آن از مدرسه جهادگران پیشران رونمایی شد. 
در این همایش حاج حسین حسینی یکتا عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار، شیما رجبی مدیرعامل مرکز مه نو (وابسته به بنیاد احسان ستاد اجرای فرمان امام)، مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهردار تهران سخنرانی کردند. 
* گروه های جهادی کارهای فرهنگی را تخصصی اجرا کنند
حاج حسین حسینی یکتا عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار در همایش جُستار در خصوص کار فرهنگی اظهار داشت: آینده از مجموعه هایی است که دائمی اند نه موقت، مانند خیریه محک، جمعیت امام رضائی ها و...
وی افزود: برای دائمی و تخصصی شدن کارهای فرهنگی و جهادی باید جغرافیا (محدوده مشخص)، مخاطب، محتوا (به صورت تخصصی) مشخص شود، همچنین رسانه، حسابداری حرفه ای، ریاست حرفه ای و.... از اقدامات الزامی برند شدن است.
این فعال فرهنگی درمورد اهمیت کار جهادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص کار جهادی حساسیت زیادی دارند؛ باید از فضا و عمل جهادی یک پله بالاتر رفت و به اصطلاح به سمت دانش بنیان شدن برویم، یعنی اجازه ندهیم بودجه ای که در اختیار داریم هدر برود.
وی گفت: عمل جهادی فقط به معنای امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه در معنی گسترده تر به معنای فعالیت های دینی و فرهنگی است.
** ارتباط گیری با 2000 گروه جهادی، خیریه و فعالان اجتماعی خانم
شیما رجبی مدیرعامل مرکز مه نو (وابسته به بنیاد احسان ستاد اجرای فرمان امام) در خصوص چرایی برگزاری همایش جستار از زبان اظهار داشت: مه نو مرکز نوآوری اجتماعی بانوان وابسته به بنیاد احسان است که مخاطبین آن، گروه های جهادی، خیریه ها و فعالان اجتماعی خانم هستند، گام اول مهِ نو شناسایی و ارتباط گیری با ۲۰۰۰ گروه در سطح کشور بود. 
وی ادامه دارد: با بررسی فعالیت های این گروه ها و معضلات موجود اجتماعی، به این جمع بندی رسیدیم برای اینکه جهشی اتفاق بیفتد گروه های جهادی نیاز به تخصصی شدن دارند، بنابراین هر گروه جهادی برای اینکه به طور تخصصی در هر حوزه ای مشغول به کار شود نیاز به آموزش دارند.
رجبی درباره تاسیس مدرسه جهادگران تصریح کرد: مدرسه جهادگران پیشران ویژه بانوان جهادگر است، بانوانی که در کنار نقش های دیگر مانند نقش مادری بتوانند فعالیت کنند و آموزش تخصصی ببینند. چون بعضی از بانوان جهادگر بعد از متاهل شدن یا مادر شدن از فعالیت های جهادی فاصله می گیرند. مدرسه جهادگران پیشران فرصتی برای این بانوان است که  بتوانند فعالیت جهادی تخصصی را در کنار دیگر فعالیت ها بیاموزند.
مدیر عامل مه نو با تاکید بر نقش بانوان جهادی در رفع مشکلات جامعه گفت: گروه های جهادی خط مقدم مشکلات مردم هستند یعنی به صورت مستقیم مشکلات مردم را درک می‌کنند. حال اگر این گروه ها، هر کدام یک مسئله را درنظر بگیرند و فقط روی آن تمرکز کنند در حرکت های جهادی جهشی رخ می دهد. 
وی افزود: مدرسه جهادگران از اسفند ماه سال گذشته 2 دوره کسب و کار برگزار کرده که در این دوره ها گروه هایی که قصد راه اندازی کسب و کار داشتند با ادبیات کسب و کاری و نحوه نگارش طرح توجیهی آشنا شدند، همچنین ۱۰ گروه که طرح توجیهی ارایه دادند انتخاب شدند. بعد از این دوره محور فرهنگ و آموزش کار فرهنگی در دستور کار این مدرسه قرار گرفته است که این همایش برای تبیین ضرورت کار فرهنگی و اموزش تخصصی به عنوان 2 حلقه مفقوده جهادی برگزار شده است.
* اشتراک گذاری اقدامات گروه های جهادی برای جهش فعالیت ها
مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی هم در این نشست اظهار داشت: الحمدالله فعالیت گروه های جهادی و مردمی موج موج در حال افزایش است و آنها توانسته اند به عرصه های مختلف ورود کنند.
وی افزود: گروه های جهادی نیازمند جنبه های مختلف آگاهی هستند زیرا آنها در صحنه عمل و مطالبه مردمی میدان دار هستند و به همین دلیل باید از جامعیت لازم برخوردار باشند. 
شاکری تصریح کرد: گروه های جهادی مردمی باید دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند؛ قرارگاه های مشترک می تواند در این زمینه فعال باشند البته معنای قرارگاه ساختار تشکیلاتی پیچیده نیست بلکه کار آن انتقال دستاوردهاست؛ حتی کسانی که تازه به گروه های جهادی اضافه شده اند هم باید از این طریق بتوانند از گذشتگان خود الگوگیری کرده و از این تجارب گران استفاده کنند. 
وی خاطرنشان کرد: اشتراک گذاری اقدامات گروه های جهادی باعث می شود آنها به صورت جهشی نیروها و فعالیت های خود را ارتقا دهند.
* لزوم ارتباط گیری گروه های جهادی مردمی برای هم افزایی بیشتر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز