title
کد خبر: 213531
00
نحوه صحیح مصرف قرص‌های ضد کرونا

کارشناسان تاکید می‌کنند، قرص‌های ضد ویروسی کرونا برای همه کسانی که تست آنها مثبت می‌شود مناسب نیستند.

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناسان تاکید می‌کنند، قرص‌های ضد ویروسی کرونا برای همه کسانی که تست آن‌ها مثبت می‌شود مناسب نیستند. آن‌ها برای مبتلایان به کووید-۱۹ خفیف یا متوسط ​​که احتمال بیشتری برای بیماری جدی دارند در نظر گرفته شده است این شامل افراد مسن و کسانی است که دارای سایر شرایط سلامتی مانند بیماری قلبی، سرطان یا دیابت هستند که آن‌ها را آسیب پذیرتر می‌کند.

بیماران تازه آلوده به کووید-۱۹ دو گزینه درمانی دارند که می‌توان آن‌ها را در خانه مصرف کرد. اما این راحتی با یک نکته همراه است: پس از ظاهر شدن علائم، قرص‌ها باید در اسرع وقت مصرف شوند.

چالش انجام آزمایش، دریافت نتیجه آن و شروع مصرف قرص‌ها باید در یک بازه زمانی کوتاه انجام شود. قرص‌هایی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده‌اند، در بیماران پرخطر نشان داده شد که هر دو احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از کووید-۱۹ را کاهش می‌دهند.

مصرف قر‌ص‌ها باید در اسرع وقت و در عرض پنج روز پس از شروع علائم شروع شود. سرفه، سردرد، تب، از دست دادن حس چشایی یا بویایی و درد‌های عضلانی و بدن از جمله علائم شایع هستند.
منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز