title
کد خبر: 208187
00
آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ دوشنبه 11 بهمن

مقایسه روند افزایشی موج پنجم کرونا با سویه دلتا نسبت به تعداد بیماران سرپایی و بستری‌شدگان کرونایی در ابتدای موج ششم با سویه اومیکرون بیانگر سرعت بالای همه‌گیری سویه جدید است که احتمال بلندتر بودن موج ششم نسبت به موج پنجم را هشدار می دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، اومیکرون اکنون گونه غالب در کشور است و موارد ابتلا به آن بصورت تصاعدی و انفجاری رو به افزایش است .مردم باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون را جدی بگیرند و نباید با ساده انگاری به دوره های تلخ گذشته که موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری سه رقمی بود، برگردیم.

سبزوار 

بر اساس گزارش های رسیده ، شمار پذیرش بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا در مراکز اورژانس بیمارستانهای غرب خراسان رضوی ۲۰۰ درصد نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ، همچنین میزان بیماران بستری کرونایی در مرکز آموزشی - درمانی واسعی در سبزوار ۷۰ درصد نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است

مشهد

در همین حال  میزان مراجعات روزانه شهروندان مشهدی به مراکز منتخب تشخیص کرونا در این کلانشهر با چهار برابر افزایش نسبت به روزهای گذشته، به افزون بر سه هزار نفر در روز رسیده است.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، پاسخ آزمایش طبی تشخیص ابتلا به ویرووس کرونا برای ۵۰ درصد از این مراجعان نیز مثبت است.

خمین

 ۱۹۱ هزار و ۹۵۲ دُز واکسن کرونا از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ تاکنون طی سه نوبت در شهرستان خمین تزریق شده است.

این میزان واکسن در خمین شامل ۸۶ هزار و ۲۶۲ دُز نوبت اول، و ۷۸ هزار و ۷۸ دُز نوبت دوم و ۲۷ هزار و ۶۱۲ دُز نوبت سوم برای گروه‌های هدف تزریق شده است.

ایلام 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۲ درصد از مجموع بستری‌شدگان با علائم احتمالی کرونا نیز کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال بودند که این آمارها از ابتدای شیوع کرونا بی‌ سابقه است.

یک فوتی ناشی از کرونا نیز در شبانه روز گذشته ثبت شد و مجموع فوتی های استان به یک هزار و ۱۷۷ نفر افزایش یافت.

زاهدان

بر اساس اخرین رنگ‌بندی شهرستان ایرانشهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته و این زنگ خطر برای شروع پیک ششم کرونا(اُمیکرون) بوده و متاسفانه در بسیاری از نقاط کشور موارد ابتلا به بیماری کرونا در حال افزایش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با ابتلای۶۲۵ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۶ هزار و ۵۳۵نفر رسید.

در شبانه روز گذشته با فوت ۲ نفر دیگر تعداد فوتی های ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۶۸ نفر رسید.

اهواز 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مراجعه ۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان در یک روز خبر داد.

دکتر حبیب حی بر بیان کرد: از اول تا نهم بهمن‌ جاری، سه هزار بیمار سرپایی کرونا به مراکز درمانی خوزستان مراجعه داشته‌اند که ۲ هزار نفر از آنها در تاریخ نهم بهمن مراجعه کردند که این موضوع قدرت سرایت بیماری را نشان می‌دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز از افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری موارد ابتلا به کرونا در خوزستان نسبت به یک ماه پیش خبر داد.

اردبیل

مجموع بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته سه رقمی شده و به ۱۰۴ نفر افزایش یافت که ۳۰ نفر بیشتر از آمار هفته گذشته است.

شبانه روز گذشته ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان کرونا، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان در رقم ۲ هزار و ۶۳۲ نفر باقی ماند.

بوشهر 

طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان عسلویه از آبی کم خطر به زرد با خطر متوسط کرونایی شمار شهرستان‌های زرد استان بوشهر افزایش یافت.

در زمان حاضر شهرستان‌های دشتی، دیر، عسلویه و کنگان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتستان و گناوه نیز همچنان بدون تغییر در وضعیت نارنجی پرخطر کرونایی هستند.

سنندج 

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت کرونا در کامیاران نارنجی شده و سنندج، بانه، دیواندره و سقز هم در وضعیت زرد هستند. و بقیه شهرهای کردستان در وضعیت آبی هستند.

پاکدشت 

بر اساس اعلام رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاکدشت از استان تهران ، تعداد موارد مثبت ابتلا به سویه جدید کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.

رجب زینی‌وند افزود: تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان در این هفته رشد ۳۰ درصدی داشته و تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا که در بیمارستان بستری شده‌اند طی سه روز گذشته از ۵ نفر به ۱۱ نفر افزایش داشته است.

خرم آباد 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: ۵۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان به ۱۹۹ هزار و ۹۰ نفر رسید.

هم اکنون ۲۱۵ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند.

آبادان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با ابراز نگرانی از میزان ابتلا به کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: آمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان افزایشی است.

دکتر شکراله سلمان زاده بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ مورد جدید مثبت قطعی ابتلا به کووید۱۹ در این سه شهرستان گزارش شد که ۱۰۳ بیمار مربوط به آبادان، ۵۴ نفر در خرمشهر و ۱۳ نفر در شادگان است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز