title
کد خبر: 195468
00
۷۰ هزار ماسک توسط یک خیر در خلخال توزیع شد

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: در راستای هدایت نذورات و احسانات ایام محرم به سمت کمک به حل مشکل بحران کرونا بیش از ۷۰ هزار ماسک توسط یک خیر خلخالی خریداری و در این شهرستان توزیع شد.

مسعود یگانه روز چهارشنبه در جلسه ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا بیان کرد: ماسک تهیه شده توسط این خیر نیک اندیش به تناسب نیاز مناطق شهری و روستایی شهرستان در بین مردم منطقه توزیع شد.

وی گفت: همچنبن تعداد قابل توجهی ماسک توسط نیروی مقاومت بسیج ،اداره تبلیغات اسلامی ،اوقاف و امور خیریه ،جمعیت هلال احمر و موسسات خیریه این شهرستان از ابتدای ماه محرم در این شهرستان توزیع شده است.

وی افزود: با تزریق بیش از ۲۸ هزار دز واکسن کرونا در مراحل اول و دوم بیش از ۳۳ درصد از گروه های هدف و جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان واکسن گرفتند.

وی اظهارکرد: تا زمان رسیدن به پوشش واکسیناسیون  ۸۰ درصدی جمعیت و گروه هدف ابتلای آحاد مختلف جامعه به بیماری کووید ۱۹ همچنان جامعه خلخال را تهدید می کند ودر چنین شرایطی رعایت پروتکل های بهداشتی همراه با پرهیز از تجمع و اجرای برنامه های جمعی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تنها راهکار مناسب برای مقابله با کرونا است .

سرپرست فرمانداری خلخال با اشاره به افزایش روز افزون آمار ابتلا به کرونا و بستری های این ویروس مهلک گفت: علاوه بر بستری بیش از ۱۰۰ کرونایی در بیمارستان امام خمینی این شهر هم اکنون آمار کرونایی های قرنطینه در منازل نیز به هزار و ۴۱۵ نفر رسیده است.

 حجت الاسلام طهماسبی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال نیز از ممنوعیت برگزاری آئین های دسته گردانی ، شمع گردانی ، علم گردانی ،تعزیه خوانی و شبیه خوانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد.

او اظهارکرد: تمامی تصمیمات اخذ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا برای حفظ سلامی عزاداران حسینی اتخاذ شده و انتظار از عزاداران عزاداری در فضای باز ،محله محور با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: با رایزنی صورت گرفته با امام جمعه خلخال نماز ظهر عاشورا در فضای باز ،در مقابل مساجد ۲۰ گانه این شهر و تنها بصورت محله محور و با پرهیز از هرگونه تمرکز و تجمع عزاداران در یک محل اقامه خواهد شد .

 سید سعید رحمانی ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال هم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری امامزاده سید ابراهیم (هندوشاه) روستای اسبو در بخش شاهرود و نیز تجمع بزرگ عزاداران مناطق مختلف شهرستان و عزاداران میهمان از استان های همسایه خلخال در بقعه سید احمد معراجی روستای سفیداب بخش خورش رستم این شهرستان  در روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار نخواهد شد.

 

نقل از ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز