title
کد خبر: 193849
00
این استان هفته‌ سیاه کرونایی را  پیش رو دارد

استاندار کرمان: با رسیدن به رتبه نخست شیوع در کشور، درحال عبور از سنگین‌ترین و بی‌سابقه‌ترین پیک (اوج همه گیری) کرونا هستیم و پیش‌بینی می‌شود هفته‌ای سیاه را پیش رو داشته باشیم.

به گزارش بهداشت نیوز، علی زینی وند در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه بدترین وضعیت کشور را از نظر شیوع کرونا داریم اظهار کرد: با آرام شدن کرونا در سیستان و بلوچستان استان کرمان اولین استان در حوزه کرونا است و درحال حاضر پیک بی سابقه ای را می گذرانیم.

وی افزود: ظرفیت های بیمارستانی را بالا بردیم و محدودیت های جدیدی را اعمال کردیم اما متاسفانه محدودیت ها کاربرد ندارد و مردم هم تبعیت نمی کنند؛  بیشتر تاکیدمان روی واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها است.

استاندار کرمان یادآور شد: من به عنوان استاندار رسما اعلام بحران می کنم و امیدوارم قبل از اینکه اوضاع به درجه غیرقابل کنترل برسد از سوی کشور کمک شود.

وی تصریح کرد: از مردم هم خواهش می‌کنم هم به داد ما و هم به داد خودشان برسند؛ امروز ۲۹ مورد فوتی داشتیم، کادر درمان خسته اند و دیگر توان ندارند.

زینی وند ادامه داد: برای واکسیناسیون ۶۰ سال به بالا اقدامات خوبی صورت گرفت و برای واکسیناسیون ۵۰ سال نیز اقداماتی در حال انجام است، سپاه در طرح شهید سلیمانی نیز در کنار هلال احمر و علوم پزشکی است.

استاندار کرمان با اشاره به جلسات و اقدامات انجام شده در این زمینه اذعان کرد: دانشگاه ها به صورت منطقه ای در دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان جلسات مرتب برگزار کردند و سریع اقدام کردیم و اگر آمارها بالاتر برود با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به هماهنگی با سپاه و ارتش خاطرنشان کرد: اگر در بیمارستان ها با مشکل مواجه شدیم در کوتاه ترین زمان ممکن بیمارستان صحرایی و سیار راه اندازی شود و امیدواریم به آن مرحله نرسیم. 

استاندار کرمان تاکید کرد: اگر این روند همه گیری کُند و کنترل نشود به صورت تصاعدی تعداد مبتلایان افزایش خواهد یافت، ظرفیت ما در شهر کرمان، جیرفت و سیرجان لب مرز است و مراجعات سرپایی نیز افزایش داشته و نشان می دهد که اوضاع بهتر نخواهد شد.

وی خطاب به مسئولان کشوری برای اختصاص اعتبار به واحدهای علوم پزشکی در کرمان تاکید کرد: امیدواریم هرچه سریع تر نامه ای که ما به رئیس جمهوری دادیم ترتیب اثر داده شود و  ۷۰ میلیارد تومان درخواست ما به تفکیک به حساب دانشگاه های علوم پزشکی استان واریز شود.

زینی وند به اهمیت سرپا بودن کارخانه های اکسیژن اشاره و تصریح کرد: در کارخانه های تولید اکسیژن نباید برق قطع شود زیرا اکسیژن کم بیاوریم دیگر کاری نمی توانیم انجام دهیم، همچنین امروز برای بیمارستان نیروی انتظامی یک مخزن ۲ میلیارد تومانی تهیه کردیم.

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت:  امروز شهرکرمان هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا داشت که در مجموع کل استان هزار و ۶۷۹ نفر بستری داریم و تنها ۳۰۰ تخت بیمارستان برای بیماران کرونایی در کل استان ظرفیت باقیمانده است.

دکتر حمید رضا رشیدی نژاد افزود: اینک تندترین شیب کرونا را در کشور، استان کرمان طی می کند، استان ما به لحاظ شرایط جغرافیایی پیک چهارم را می گذراند.

وی با اشاره به تعداد تخت های مهیا برای بیماران کرونایی یادآور شد: در شهر کرمان حدود هزار و ۹۰۱ تخت بزرگسال و ۹۸ تخت برای کودکان آماده کردیم و در این میان ۲۶۳ تخت ویژه داریم.

رشیدی نژاد با بیان اینکه تنها ۳۰۰ تخت خالی در کل استان داریم ادامه داد: ما در بیمارستان ها به صورت روزانه تخت اضافه خواهیم کرد و بخش ها را ادغام و بخش جدید برای بیماران کرونایی فراهم می شود.

رشیدی نژاد با اشاره به روند واکسیناسیون تاکید کرد: اخیرا  ۵۰۰ هزار واکسن به کرمان رسیده و ۳۰۰ هزار واکسن نوبت اول تزریق شده که در مجموع ۱۰ درصد جمعیت استان واکسینه شدند؛ همچنین بیش از ۷۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسن زدند، در برخی از شهرستان ها بی اعتماد موجب استقبال نکردن برای واکسیناسیون شده است.

پرسنل بیمارستان ها خسته اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مسائل و مشکلات زیادی در حوزه بیمارستان است که بیشتر آن خستگی پرسنل بیمارستان ها است و به اندازه ۳ برابر توانشان کار می‌کنند؛ تاکنون با تلاش ها هیچ بیماری در راهرو نخوابیده و روی ویلچر نبوده و تا جایی که توانستیم با مدیریت امور از ظرفیت استفاده کردیم.

وی افزود: برای تامین اکسیژن از کارخانه ها به حمایت استان نیاز داشتیم که همکاری های خوبی صورت گرفته و لازم است همکاری ها ادامه پیدا کند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز