title

داشتن قد بلند یکی از تمایلات کودکان و والدینشان است. باید توجه داشت که علاوه بر ژنتیک که در قد نقش بسزایی دارد تغذیه نیز از عوامل تاثیر گذاردیگر بر روی روند رشد قدی است.

ادامه مطلب

کارشناس سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توصیه‌های مهم دندان پزشکی به زنان باردار ارائه کرد.

ادامه مطلب

فرزندآوری از جمله موارد شادی آفرین در هر جامعه و به طور ویژه در کشور ما ایران است. برای داشتن فرزندی سالم و حفظ سلامت مادر در دوران بارداری نکات بهداشتی ویژه‌ای باید در نظر گرفته شود. رعایت نکات تغذیه‌ای از جمله موارد بهداشتی است که پزشکان برای حفظ سلامت مادر و جنین در دوران باردای توصیه می‌کنند.

ادامه مطلب

نشانه‌هایی در رفتار کودکان وجود دارد که نیاز به توجه کودکان را به ما نشان می‌دهند.

ادامه مطلب

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا گفت: بارداری پرخطر به بارداری‌هایی گفته می‌شود که به دلیل وجود یک یا چند عامل خطر به مراقبت‌های خاص نیاز دارند.

ادامه مطلب

بر اساس یافته های جدید محققان موسسه کارولینسکا، علاوه بر سلامت روان مادران، سابقه اختلالات روان پزشکی در پدران نیز بر خطر زایمان زودرس تاثیرگذار است. نتایج این تحقیق، برای اولین بار نشان داد: خطر تولد زودرس در نوزادانی که پدر، مادر یا هردو والد آنها سابقه تشخیص روان پزشکی دارند، بیشتر است.

ادامه مطلب

اگر کودک بیشتر شب‌ها در خوابیدن مشکل دارد یا بارها در طول شب بیدار می‌شود، احتمالا نشانه‌ای از اختلال خواب در او است و لازم است که والدین، او را نزد یک متخصص ببرند.

ادامه مطلب

بسیاری از زوج‌هایی که با مشکل بارداری مواجه هستند از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند که البته شیوه‌ای پیچیده است. برخی نیز به دلیل مشکلات اقتصادی داوطلب این موضوع هستند تا از این طریق بتوانند معیشت خود را بگذرانند.

ادامه مطلب

یک کارشناس مامایی با اشاره به نوع زایمان‌ها از خطرات زودرس و دیررس بودن آن‌ها گفت.

ادامه مطلب

دستورالعمل‌های فعلی سازمان جهانی بهداشت مصرف کمتر از ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین یا دو تا سه فنجان قهوه در روز را در دوران بارداری توصیه می‌کنند.

ادامه مطلب

یک کارشناس مامایی گفت: افرادی که دارای کیست تخمدان هستند ممکن است برای بارداری با مشکلاتی مواجه شوند.

ادامه مطلب

متخصصان در آمریکا حالا می‌گویند هورمونی را شناسایی کرده‌اند که توسط جنین در حال رشد در بدن مادر ترشح می‌شود و می‌تواند عامل به وجود آمدن تهوع صبحگاهی باشد.

ادامه مطلب

یکی از مشکلات رایج والدین، بی قراری و نخوابیدن نوزاد است، اما راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید نوزاد بدخواب را به راحتی بخوابانید.

ادامه مطلب

فعالیت‌ بدنی سبک آسیب رفتارهای کم‌تحرک را در کودکان معکوس می‌کند.

ادامه مطلب

هیچ چیز به اندازه بد غذا بودن بچه ها مادر را اذیت نمی کند. او همه توان خود را برای درست کردن یک غذای مقوی به کار می گیرد و وقتی که فرزندش تمایلی برای غذاخوردن نشان نمی دهد فوق العاده دلخور می شود.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز