title
کد خبر: 93091
00
در ازای هر ایتالیایی، 200 اصله درخت وجود دارد

در ازای هر نفر از جمعیت 60 میلیونی ایتالیا، 200 اصله درخت وجود دارد.

به گزارش بهداشت نیوز: از شبکه خبری 'رای نیوز'، جنگلبانی ایتالیا با استفاده از سیستم های موقعیت یاب 'Gps' و سامانه اطلاعات جغرافیایی 'Gis' و با کمک فناوری های ماهواره ای، اعلام کرد که در این کشور مجموعا 12 میلیارد اصله درخت معادل 200 اصله درخت در ازای هر نفر وجود دارد. 
بر اساس داده های منتشر شده در تارنمای 'بلوگو'، در ایتالیا در هر هکتار زمین بطور متوسط حدود 1360 اصله درخت وجود دارد و حجم چوبی جنگل های ایتالیا به بیش از یک میلیارد و 260 میلیون 'متر مکعب' می رسد. درحالی که توده زیستی موجود به 870 میلیون تن چوب، برابر با حدود 435 میلیون تن کربن ذخیره شده است. 
استان شمالی 'امیلیا رومانیا' با 1816 اصله درخت در هر هکتار، پردرخت ترین استان ایتالیا محسوب می شود و به دنیال آن استان 'اومبریا' با 1815 اصله درخت و 'مارکه' با 1779 اصله درخت در هر هکتار قرار دارند. استان 'ائوستا' با 708 اصله درخت و 'سیسیل' با 760 اصله، کم درخت ترین استان های این کشور هستند. 
بر اساس این گزارش، بیشترین درخت در ایتالیا از نوع راش است که به یک میلیارد اصله می رسد. 
 
ایرنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز