title
کد خبر: 86838
00
مهمترین ویژگی یاران امام زمان(عج)

کارشناس ستاد اقامه نماز قم گفت: از ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) خوش‌اخلاقی است، حسن خلق کمندی است که دیگران را در دام محبت اسیر می‌کند عفو و گذشت و بلند نظری انسان عامل محبت دل‌های دیگران است.

 به گزارش بهداشت نیوز، حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ما دوست داریم زندگی‌هایمان سرشار از صمیمیت و خونگرمی و صفا باشد، حریم انسان‌ها و حرمت همگان محفوظ بماند و معاشرت‌هایمان نشأت گرفته از فرهنگ قرآنی و تعالیم مکتب باشد.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های اخلاق مسلمانی و معاشرت مکتبی مردم‌داری است یعنی برای مردم بودن، در خدمت دیگران بودن، شریک درد و رنج و غم دیگران بودن و در فرهنگ مهدویت مردم مداری یعنی خود را خدمتگزار و غمخوار دیگران دیدن و دانستن.

مدرس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه ماهی به آب زنده است و یک مسلمان اجتماعی، به حسن سلوک با دیگران، ادامه داد: وقتی هدف پیروان حضرت مهدی(عج) خدمت بیشتر به همنوعان است، باید راه و رسم آن را هم آموخت، از ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) خوش‌اخلاقی است، حسن خلق کمندی است که دیگران را در دام محبت اسیر می‌کند عفو و گذشت و بلند نظری انسان عامل محبت دل‌های دیگران است.

حجت‌الاسلام لطفیان بیان کرد: یاران حقیقی حضرت مهدی(عج) روح بزرگ دارند، پوزش‌ها را می‌پذیرند، از خطاهای دیگران چشم می‌پوشند و از حق شخصی خود می‌گذرند.
کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: خواص هدف آماج دشمن هستند باید مراقب باشند، کسانی که نغمه شوم جدایی دین از سیاست را سر می‌دهند سیاست را از اخلاق نیز جدا می‌دانند، قرآن کریم و نهج‌البلاغه تابلو حکومت مهدوی است.

 

منبع: ایکنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز