title
کد خبر: 84871
00
 این پاییز افسرده نمی شوید اگر...

خیلی از افراد پاییز را فصل خستگی، افسردگی و سرماخوردگی میدانند.

به گزارش بهداشت نیوز، این فصل برای این افراد دلگیر ترین و بدترین روزهای سال را به همراه می آورد و به هیچ عنوان از فرارسیدن فصل پاییز خوشحال نمی شوند.در این مطلب ما به این افراد چند توصیه می کنیم تا با شاید با رعایت این نکات اندکی از سختی فصل پاییز را برایشان کم کرده باشیم.

پرده ها را کنار بزنید
افسردگی فصلی یکی از شایع ترین مشکلات سلامت روان در فصل پاییز است. حتما تا می توانید اجازه دهید تا نور خورشید به خانه شما نفوذ کند. هر صبح که از خواب بر می خیزید اولین کار این باشد که پرده ها را کنار بزنید.
هیچ چیز مثل نور نمیتواند شور و اشتیاق شروع یک روز جدید را در شما بیدار کند.

ورزش را ترک نکنید
هر سال با شروع تابستان خیلی از افراد ورزش کردن را به برنامه روزانه شان اضافه می کنند اما به محض این که پاییز از راه میرسد، به بهانه کوتاه بودن روز، مدرسه و دانشگاه و سرد شدن هوا ورزش را از زندگی شان حذف می کنند و این یعنی اشتباه محض!
شاید بتوان گفت بهترین راه برای حفظ سلامت روان و جسم در پاییز ورزش کردن است. هیچ چیز مثل ورزش نمی تواند شما را از افسردگی و خمود نجات دهد.
بهانه ها را کنار بگذارید با برنامه ریزی وقتی را هم برای ورزش روزانه در نظر بگیرید.

لباس ها را جا به جا کنید
در اولین فرصت کمد لباستان را برای پاییز سازماندهی کنید. کلی لباس پاییزه قرار است دوباره در رگال لباس هایی که هر روز می پوشید اضافه شود و در عوض لباس های تکراری تابستانه قرار است تا سال دیگر در در انباری باشند.
این جا به جایی کلی در روحیه تان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

بدنتان را گرم نگه دارید
این فصل زمانی است برای آماده شدن برای روزهای سرد سال. با خوردن خوراکی هایی با طبع گرم، مقاومت بدنتان را بالا ببرید. کیک دارچین بپزید، دمنوش نعنا و پونه درست کنید، کدو تنبل بخرید و حسابی از این خوردنی ها لذت ببرید.

خونه را به کوره تبدیل نکنید
حواستان باشد که از همان ابتدای پاییز سیستم گرمایشی خانه را راه نیندازید. فصل پاییز فصل باریدن باران است، فصل هوا خوب صبحگاهی . با بستن پنجره ها خودتان را از این هوای عالی محروم نکنید.
اگر سردتان می شود لباس گرم بپوشید اما هرگز پنجره ها را نبندید.

میوه های پاییزی معجزه میکنند
کیوی، نارنگی، گریپ فروت، شلغم و… این میوه ها را حتما هر روز در برنامه غذایی تان بگنجانید. میوه های پاییزی سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان اند و همین یعنی راه جلوگیری از ابتدا به سرماخوردگی های پاییزه.

همیشه با خود لباس گرم به همراه داشته باشید
تقریبا هوا در نیمه اول پاییز تعادل ندارد. برای همین نیازی نیست از ترس سرمای هوا لباس گرم بپوشید و تمام طول روز را از گرما عرق کنید. به جای این کار همیشه همراه خود یک لباس گرم به همراه داشت باشید تا در صورت سرد شدن هوا آن را بپوشید.

آهنگ غمگین ممنوع!
کسی شما را مجبور نکرده که حتما در فصل پاییز به آهنگ های غمگین پاییزی گوش دهید. توصیه می کنیم که حتما در روزهای ابری پاییز به آهنگ های تند تر و شاد تر گوش دهید.

 

منبع: مشروح


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز