title
کد خبر: 82181
00
داروی تجویزی پزشک خانواده رایگان است؟

اخیرا اخباری در خصوص رایگان بودن داروهای تجویز شده توسط پزشک خانواده‌ شهری منتشر شد اما توضیح مسئولان علوم پزشکی شیراز رایگان بودن دارو را مشروط به شرایطی دانستند.

به گزارش بهداشت نیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص خبر رایگان بودن داروهای تجویزی پزشک خانواده گفت: اگر داروهای تجویزی تولید داخل و قیمت هم در تعهد صندوق‌های بیمه‌گر باشد، رایگان است.
 
دکتر عبدالرسول همتی اضافه کرد: اگر داروهای تجویزی خارجی بوده یا قیمت آن در تعهد صندوق‌های بیمه‌گر نباشد، بیمار باید مابه‌التفاوت قیمت را پرداخت کند!
 
همتی با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان در فارس تحت پوشش پزشک خانواده شهری هستند؛ گفت: پزشک خانواده از طرح‌های پیش‌بینی شده در برنامه‌ پنجم و ششم توسعه بوده و در کشور در حال اجراست.
 
معاون غذا و داروی علوم پزشکی شیراز هم گفت: داروهایی که توسط پزشک خانواده تجویز شده و جزو داروهای تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر باشد رایگان توسط داروخانه به افراد عرضه می‌شود.
 
دکتر حسین نیک‌نهاد افزود: اگر دارو تحت پوشش بیمه یا قیمت آن مورد قبول سازمان بیمه‌گر نباشد، بیمار مکلف به پرداخت قیمت یا مابه‌التفاوت قیمت دارو است.
 
نیک‌نهاد تصریح کرد که بیماران مکلف به پرداخت حق فنی لحاظ شده توسط داروخانه‌ها هستند زیرا این مبلغ در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر نیست!
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عین‌حال از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده‌ی تخلف با شماره‌های ۱۵۹۰ یا ۱۹۰ تماس و اطلاع‌رسانی کنند.
 
منبع: ایسنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز