title
کد خبر: 81347
00
آرام گرفتن دردها به قیمت نابودی کبد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیماران از مصرف خودسرانه داروها به ویژه مسکن‌ها پرهیز کنند چرا که این مسکن‌ها درد را به صورت موقتی بهبود می بهخشند و به مرور زمان مشکلات متعددی را ایجاد می کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیماران از مصرف خودسرانه داروها به ویژه مسکن‌ها پرهیز کنند چرا که این مسکن‌ها درد را به صورت موقتی بهبود می بخشند و به مرور زمان مشکلات متعددی را ایجاد می کنند.

به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر امام بخش قائدی ابراز داشت:  اینکه در محافل عمومی وقتی فردی سرش درد می‌گیرد، فوراً فردی از داخل کیفش به او استامینوفن و یا مسکنی می‌دهد، کاملاً اشتباه است، چرا که باید بدانیم، مسکن را برای کدام درد می‌دهیم.

قائدی تصریح کرد: استفاده خودسرانه داروها و مسکن‌ها، عوارض و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد به لحاظ پزشکی اگر در مصرف استامینوفن ساده زیاده‌روی شود بر روی کبدها اثر خواهد گذاشت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده زیاد مسکن‌ها وابستگی به وجود می‌آورد و فرد دچار مسمومیت می‌شود.

دکتر امام بخش قائدی در ادامه ابراز داشت: بیماران در استفاده داروها به افرادی که اطلاع کافی ندارند، گوش ندهند چرا که این ناخوانده ملاها دردسر آفرین هستند.

وی در پایان تاکید کرد: مردم از مصرف خودسرانه هر نوع دارویی خودداری کنند و نباید به کسانی که علم کافی در زمینه استفاده داروها ندارند، گوش دهند این افراد در واقع ناخوانده ملاهایی هستند که مردم را به دردسر می اندازند.

 

منبع: کبنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز