title
کد خبر: 80894
00
مژده معاون غذا و داروی علوم پزشکی به بیماران تالاسمی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دریافت دارو‌های بیماران تالاسمی با تعرفه قبلی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز: حسین نیک نهاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش قیمت دارو‌های بیماران مبتلا به تالاسمی، از پیگیری مشکلات این حوزه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت داروی خارجی «دسفرال»، تصمیم گرفته شد با پرداخت تفاوت قیمت این دارو از سوی دانشگاه، دارو با تعرفه قبلی در اختیار بیماران قرار گیرد.وی، افزایش قیمت دارو‌های بیماران تالاسمی را مربوط به اوایل سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: درصدی از این مبلغ را باید بیمار پرداخت کند، اما به علت اینکه بیماران تالاسمی باید به صورت روزانه دارو مصرف کنند، در پایان هر ماه هزینه سنگینی را متحمل می‌شوند.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: با توجه به رایزنی‌هایی که از سوی دانشگاه با مسئولان این حوزه در وزارت بهداشت صورت گرفته است، مقرر شد دانشگاه درصدی از وجه آنان را پرداخت کند تا این بیماران برای مصرف داروی دسفرال خارجی با مشکل مواجه نشوند.
 
نیک نهاد، در خصوص شرایط پرداخت هزینه تهیه این دارو، اظهار کرد: بیمارانی که به تشخیص پزشک لازم است داروی خارجی مصرف کنند، می‌توانند با تاییدیه پزشک، به بیمارستان‌های امیر و شهید آیت الله دستغیب شیراز مراجعه و داروی مورد نیاز خود را دریافت کنند.
 
این مقام مسئول افزود: هم اکنون همه دارو‌های خوراکی و تزریقی تولید داخل برای بیماران تالاسمی با قیمت یک تا دو هزار تومان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و افزایش قیمت تنها شامل دارو‌های وارداتی است.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به توزیع دارویی با فرمولاسیون جدید، گفت: پیش بینی می‌شود این دارو در مقایسه با دیگر دارو‌های مصرفی بیماران تالاسمی اثرگذاری بیشتری داشته باشد و بیماران بتوانند بدون هیچ گونه عارضه از آن استفاده کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز