title
کد خبر: 80692
00
شربتی که قلب و اعصابتان را آرام می‌کند

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در آرامش قلب و اعصاب، بی خوابی و درمان یبوست موثر دانست.

به گزارش بهداشت نیوز: شربت گل محمدی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، روی، منگنز، مس، پروتئین، قند مانند گلوکز، ساکار‌وز و فرو‌کتوز، آنتی اکسیدان مثل پلی‌فنول، کاتچین و فلاونوئید، اسید سیتریک و فولیک است.

برای بررسی خواص شربت گل محمدی اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

چگونه تپش غیر طبیعی قلبمان را مهار کنیم؟ / شربتی که قلب و اعصابتان را آرام می‌کند

مهمترین خواص شربت گل محمدی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت گل محمدی اظهار کرد: این شربت آرام‌بخش قلب و اعصاب، خواب آور، رفع‌کننده تپش غیرطبیعی قلب و از بین برنده نگرانی و افسردگی است؛ شربت گل محمدی با بهبود عملکرد روده‌ها از بدن سم‌زدایی و یبوست را هم رفع می‌کند.


بیشتر بخوانید: دلایل تپش قلب ناگهانی چیست؟


وی درباره خواص دیگر شربت گل محمدی بیان کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در پاکسازی کبد و صفرا، باز شدن رنگ چهره و شادابی پوست و مو دارد؛ شربت گل محمدی درد‌های قاعدگی را تسکین می‌دهد و به تنظیم قاعدگی هم کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت گل محمدی برای مبتلایان به مشکلات تنفسی، سل و افرادی که دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، بسیار مفید است؛ این شربت نقشی موثر در کاهش تب و رفع گرمازدگی دارد.


بیشتر بخوانید: تپش قلب‌های ناگهانی را جدی بگیرید


عظمایی تاکید کرد: شربت گل محمدی خاصیت آنتی بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‌های بدن را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: شربت گل محمدی به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E ، پلی‌فنول، کاتچین و فلاونوئید خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی یادآوری کرد: نوشیدن و غرغره کردن شربت گل محمدی تاثیری چشمگیر در بهبود زخم‌های دهان، لثه، ورم گلو و لوزه‌ها دارد؛ این شربت ملین است بنابراین افراط در مصرف آن موجب اسهال می‌شود.

 

چگونه تپش غیر طبیعی قلبمان را مهار کنیم؟ / شربتی که قلب و اعصابتان را آرام می‌کند

 مواد لازم برای تهیه سه لیتر شربت گل محمدی

گلبرگ گل محمدی تازه                                    نیم کیلوگرم

عسل                                                                    یک و نیم کیلوگرم

آب                                                                       ۲ لیتر

آب لیموترش تازه                                               یک قاشق غذاخوری

 طرز تهیه شربت گل محمدی

-نخست گلبرگ‌های گل محمدی تازه را داخل قابلمه بریزید سپس آب جوشیده شده را به آنها اضافه کنید؛ در قابلمه را با دمکن بپوشانید تا عطر و بوی گل خارج نشود.

-پس از گذشت ۲۴ ساعت گلبرگ‌های گل محمدی تازه را آبکش کنید تا گلبرگ‌ها جدا شوند.

-شربت به دست آمده را روی اجاق گاز بگذارید سپس عسل را به آن اضافه کنید و در حرارت ملایم (۵۵ درجه سانتی‌گراد) شربت را کمی هم بزنید تا قوام بیاید.

-شربت را از روی اجاق گاز بردارید آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه و صبر کنید تا شربت سرد شود و به خوبی جا بیفتد.

-موقع مصرف ۲ قاشق غذاخوری از شربت را داخل یک لیوان بریزید، چند قطره آب لیمو ترش تازه و ۲ تکه یخ را به آن اضافه کنید و بقیه لیوان را آب بریزید سپس شربت را میل کنید.

-این شربت را می‌توان روزانه ۲ تا سه لیوان استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز