title
کد خبر: 79359
00
مشکل کمبود دارو منحصر به ایران نیست

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی با اشاره به معضل کمبود دارو در دنیا گفت: با همکاری شرکت‌های داروسازی می‌توان بر مشکل غلبه کرد.

به گزارش بهداشت نیوز: مشکلات کمبود دارو در تمام کشورها وجود دارد و ایران هم به خصوص با وجود شرایط اقتصادی کنونی و تحریم‌ها، با این مشکل درگیر است، با این حال برخی از صاحبان شرکت‌های داروسازی با وجود این، داروهای خود را انبار می‌کنند به امید  اینکه پول بیشتری در آینده نصیب شان شود غافل از اینکه این کار اشتباه بوده و وجدانی نیست.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران بیان کرد: زمانی که داروها در انبار نگه داشته می شوند با گذشت زمان تاریخ انقضای آن تمام  می شود و دارو فاسد است بنابراین نگهداری داروی بیش از اندازه در انبارها غافل از اینکه نه تنها به ضرر خود آن ها است بلکه  وضعیت بیماران  را هم بدتر می کند.

خسرونیا ادامه داد: باید در این شرایط اقتصادی کشور و وجود تحریم‌ها دست به دست هم دهیم و با همدلی بتوانیم این دوران سخت را به خوبی پشت سر بگذاریم، صاحبان شرکت‌های داروسازی به کمک بیماران بشتابند و نباید با تدابیر نامناسب دردی بر دردهای بیماران افزوده شود.

وی در پایان یاد آوری کرد: اگر شرکت‌های تولیدکننده دارو همکاری کنند و داروها را به داروخانه‌ها برسانند ایران با مشکل کمبود دارو مواجه نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز