title
کد خبر: 79290
00
 بهترین مشاور در زندگی

مرتل شرکت‌کننده در مرحله شهرستانی چهلمین مسابقه قرآنی ادار‌ه‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: زمانی که در زندگی‌ام مردد می‌مانم یا با مشکلی مواجه می‌شوم قرآن را باز می‌کنم و از آن راهنمایی و مشاوره می‌خواهم.

به گزارش بهداشت نیوز، سعیده فزونی، شرکت‌کننده رشته قرائت ترتیل قرآن کریم به تاثیر مثبت قرآن بر زندگی خود اشاره و اظهار کرد: زمانی که در زندگی‌ام مردد می مانم یا با مشکلی مواجه می شوم قرآن را باز می کنم و از آن راهنمایی و مشاوره می خواهم.

این کارشناس علوم قرآن و حدیث گفت: مادرم اهل قرآن و مادربزرگم معلم قرآن بود من هم از کودکی به قرآن علاقمند شدم و تصمیم گرفتم رشته ای را از میان رشته های مختلفی که وجود دارد برگزینم که در زندگی ام استفاده کنم و به فکر اشتغال هم نبودم.

وی ادامه داد: تشویق و نبود اجبار سبب شد که این راه را ادامه دهم و من هم در تربیت فرزندم این نکته را مورد توجه قرار دادم.

وی تصریح کرد: کسانی که با قرآن بزرگ شده باشند از لحاظ حجاب و اخلاق متفاوت هستند؛ قرآن آرامش و تقویت ایمان را به من داده و دوستان و آشنایان به من می گویند شما آرامش خاصی دارید که این امر به دلیل دقت در ترجمه نیز بود که سبب شده تا برخی اوقات که عصبانی بودم یاد آیه ای افتادم و آرامش خود را حفظ کردم.

این قاری حائز رتبه های قرآنی استانی و کشوری با بیان این‌که قرآن در زندگی جاری می شود و کارها را پیش می برد گفت: من همزمان با تمرین ترتیل قرآن سه جزء قرآن را هم حفظ کردم.

وی تاکید کرد: قرآن آموزان فقط دوره های حفظ یا آموزش تجوید را نگذرانند بلکه به تدبر در مفاهیم قرآن بپردازند و در زندگی پیاده کنند و روی اخلاق و ایمان کار کنند زیرا صوت و لحن در مرحله بعد است.

وی تصریح کرد: حفظ و فراگیری قرآن با ترجمه آن سبب می شود تا از آیات پند بگیریم و در زندگی بکار گیریم.

 

منبع: ایکنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز