title
کد خبر: 77499
00
زنجیره تامین دارو دچار آسیب است

سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: صنعت داروسازی نسبت به بسیاری از حوزه های اقتصادی، وضعیت مناسب تری دارد.

به گزارش بهداشت نیوز: کیانوش جهانپور با بیان اینکه جایگاه امروز صنعت داروسازی از گذرگاه رنج ها و تلاش ها و گذراندن روزهای سخت به دست آمده است، افزود: در چهل سال بعد از انقلاب تبلور و تجلی اصلی تاریخ صنعت داروسازی کشور به عنوان صنعت ملی است و این موضوع از گذر روزهای سخت به وجود آمده است و در روزهای راحت شاید با رشد و خلاقیت چندانی همراه نبوده است.
 
وی ادامه داد: امروز صنعت داروسازی قطعا دچار آسیب هایی است و این موضوع را وقتی با وضعیت مطلوب مقایسه می کنیم نمایان می شود. آسیب های امروز در تمام زنجیره تامین دارو وجود دارد که هر کدام علل و عوامل خاص خود را دارند.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: وضعیت صنعت دارو و داروسازی کشور نه به گونه ای است که بگوییم خوب نیست و نه به گونه ای است که در نقطه حداکثر توانایی ها و ظرفیت های کشور قرار داریم. 
 
وی اظهار داشت: همه اهالی این صنعت مشکلات زنجیره تامین دارو و صنعت داروسازی را می دانند و در عین حال نقاط قوت و مثبت و همچنین ارزش هایی که در این صنعت متجلی شده است را نیز می دانند و در واقع صنعت دارو نسبت به بسیاری از حوزه های اقتصادی کشور، وضعیت مناسب تری دارد.
 
منبع: مهر

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز