title
کد خبر: 74829
00
رفتار خلاف شرع فغانی در روسیه + تصاویر

طلبکاری فغانی متاسفانه اینگونه تفسیر می‌شود که ایشان آنقدر ظرفیت پایینی دارد که پس از چند توفیق نسبی در این بازی‌ها به یکباره خود را در موضع بالاتر از مردم دیده و طلبکارانه از مردم و افکار عمومی رفتار می‌کند.

انتشار عکس‌های علیرضا فغانی داور بین‌المللی موفق فوتبال ایران در رسانه‌ها و فضای مجازی هنگام دست دادن و خوش‌وبش صمیمانه با یک داور زن جنجال به راه انداخت، آن هم در حالی که موفق‌ترین داور تاریخ فوتبال ایران در جایگاه مخصوص داوران ورزشگاه با همکاران خود سلام و احوالپرسی این‌چنینی داشته است.

تصاویر شکارشده از ورزشگاه و در حاشیه برگزاری بازی انگلیس - کرواسی نشان می‌دهد که فرناندا کلمبو داور زن حاضر در جام جهانی به سمت علیرضا فغانی رفته و با او که در سالیان اخیر همواره یکی از بهترین داوران فوتبال جهان بوده سلام و احوالپرسی می‌کند و فغانی نیز بدون در نظر گرفتن عرفیات شرعی و فرهنگ مسلمان ایرانی به احوالپرسی او پاسخ می‌دهد.

فغانی در این خصوص توضیح داده: این موضوع و صحبت‌هایی که درباره آن می‌شود کوچک‌ترین اهمیتی برای من ندارد. به همین خاطر نیازی هم نمی‌بینم که بخواهم توضیحی درباره‌اش بدهم. هر کسی هم هر چیزی که بگوید با تمام احترام مهم نیست. تمام تمرکز من روی بازی رده بندی جام جهانی است تا ماموریت خودم را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانم.

فغانی عصبانی از انتشار تصاویر دست دادن اش با داور بززیلی اعلام کرد اگر در این باره او را آزار بدهند از ایران می‌رود و گفته می‌شود وی از سوئد به عنوان مقصد آینده اش در صورت آزار در ایران نام برده است.

فغانی همچنین در گفتگوی طلبکارانه با «ورزش ۳» پیرامون حرکت جنجالی اش گفت: «از هیچ کاری که در روسیه انجام دادم، پشیمان نیستم. به این هم فکر نمی‌کنم که چه برداشتی می‌شود. من اعتقاد خودم را دارم، البته که هیچ عکس کامل نیست، اما کاری نکرده ام که بخواهم پشیمان شوم.»

در اینباره نکات ذیل قابل تامل است:  الف: هرچند این رخداد تلخ در کمال تاسف رخ داده و داور مسلط کشورمان شان جایگاه نمایندگی جمهوری اسلامی را رعایت نکرده است، اما فغانی می‌توانست پس از انتشار تصاویر پخش شده از وی، صریحا عذرخواهی کند و به جای بیان عباراتی نظیر «بی اهمیتی نظرات در مورد این عمل» و یا «مهاجرت از کشور» به این مقوله پایان دهد؛ نه اینکه با یک فرافکنی ناشی از جو حضور در جام جهانی نقطه منفی و البته بزرگی در کارنامه اش باقی بگذارد.

ب: بدون شک حداقل حق و خواست ملت مسمان ایران، عذرخواهی رسمی فغانی برای زدودن این حرکت خلاف شرع از ذهنشان است. مردمان کشوری که خاستگاه، محل رشد و جایگاه اعزام فغانی‌ها به این تورنمنت‌ها هستند، خودداری، تدبیر و حفظ شان را از نماینده اعزامی ایران انتظار دارند. احترام به اعتقادات عموم مردم کشورمان حداقل انتظار از نماینده داروی ایران در یک تورنمنت بزرگ جهانی است.

ج: طلبکاری فغانی متاسفانه اینگونه تفسیر می‌شود که ایشان آنقدر ظرفیت پایینی دارد که پس از چند توفیق نسبی در این بازی‌ها به یکباره خود را در موضع بالاتر از مردم دیده و طلبکارانه از مردم و افکار عمومی رفتار می‌کند.

د: نکته دیگر که می‌توان در اینجا مجال پرداخت بدان هست هزینه کم برخی هنجارشکنی ورزشکاران خاصه در بین اهالی فوتبال است. تساهل مدیران با اعمال زشت برخی بازیکنان هنجارشکن و تبدیل این موضوع به رویه که قربانی شدن ارزش‌ها را در پی دارد، بدون تردید در گسترش این موضوع موثر است. اگر برخورد‌های جدی تری با برخی هنجارشکنان در عرصه فوتبال میشد امروز اینقدر فغانی میدان هنجارشکنی مذهبی را برای خود باز نمی‌دید!

هـ: مسئولین فدارسیون فوتبال اسپانیا در همان آغاز جام جهانی مربی تیم ملی خود را اخراج می‌کنند. آنهم با آن حساسیتی که فوتبال برای مردم اسپانیا دارد و این کشور قهرمان دور قبل مسابقات جام جهانی هم بوده است؛ بنابراین جدای از غیرت دینی و میزان حساس بودن به فرهنگ مردم، آیا مسئولین فدراسیون فوتبال ایران نیز اینقدر شجاعت دارند که یکبار اقتدار قانونی خود را نشان بدهند؟ یا همانند گذشته با تساهل و تسامح از آن می‌گذرند؟ فغانی می‌تواند درس عبرتی برای بسیاری از دیگران باشد که هم خلاف شرع می‌کنند و هم از افکار عمومی مردم کشورشان طلبکار هستند.

جهان نیوز


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
فرهاد
1397/04/24 - 20:151 0
]چرا اینقدر دنبال حاشیه هستین؟
1397/04/24 - 20:421 0
حالا شما خودشو ناراحت نکن!
داریوش
1397/04/24 - 21:040 1
چوب خدا صدا نداره .فینال حق فغانی بود ولی چون نماینده مسلمان و شیعه با یک نامحرم دست داد و روبوسی کرد و به دستورات خدا و قران پشت کرد خدا او را از سوت زدن در فینال محروم کرد و روند ناکامیهایش از این به بعد ادامه پیدا خواهد کرد
ali
1397/04/24 - 21:192 0
اون زمانی که زن چاوز را بغل میکردن بد نبود حالا شد خلاف شرع!!!

یکم باید مردمی تر باشیم
اگر به نظر شما گناهه ! شما را تو قبر ایشان نمیگذارند
...
1397/04/24 - 21:542 0
کار خوبی کرده بروید و بمیرید
حسین
1397/04/24 - 22:240 1
باید بیرونش کنند
انسیه
1397/04/24 - 22:311 0
فکر میکنم جز ابراز تاسف حرف دیگه ای باقی نمونه
آدم فکر میکنه هفته گذشته از غار تاریخ بیرون اومدید با تفسیر مسخره ای که گذاشتید.
آقای فغانی باعث افتخار ایران و ایرانی هستند و با این گیر و گورهای پیش پا افتاده خدشه ای به شخصیت ایشون وارد نمیشه.
خیلی وقته که فغانی فعانی ها و بهترین های مملکتم از دست این زیاده روی های شرعی شما از ایران فراری هستند و مجبورن هنر و علمشون رو نه در کشور خودشون که هر کجای دنیا که قدرش رو بدونند ارائه بدن
مردم
1397/04/24 - 23:391 0
اکثریت مردم مخالفتی با این کار فغانی ندارند می تونید به رای بگذارید بعد از طرف مردم اظهار نظر بکنید
عباسی
1397/04/25 - 00:030 1
واقعا برای علیرضا فغانی متاسفم ,و اینکه اصلا بودن یا نبودنش برای بسیاری از مردم خیلی مهم نیست که داره به رفتن از ایران تهدید می کنه
1397/04/25 - 10:010 1
فغانی یک ... است که بهتره از ایران بره و گورشو گم کنه!!!
سارا
1397/04/25 - 10:441 0
شماها مریض جنسی هستین !‌ هر کشوری باشه به داشتن همچین داوری افتخار میکنه فقط شما هایین که با ۴تا تار مو یا یه دست دادن ساده تحریک میشین .... تاسف !!!
1397/04/25 - 18:221 0
بروگمشو بابا حالا مشکل ایران شده برخورد یه داور،رفتار هیچ کس به کس دیگه ربط نداره آدمای دو رویی مثل نویسندگان این متن یا هرکی این طرز فکرا رو داره گم شن بهتره
علیرضا فعانی
1397/04/25 - 23:281 0
سلام
چرا توزندگی مردم فضولی میکنید؟
شرع ناب محمدی خیلی باصفا تر و خوش رنگ و لعاب تر از شرع سلیقه ای عده ای خاصِه
مقاله ای نوشتید که اگر نظر سنجی کنیدبه جز خانواده تون هیچ کی ازش حمایت نمیکنه
فغانی نور چشم مردم ایران و خار چشم حسودان و خوارج
mostafa
1397/04/27 - 14:031 0
برید خجالت بکشید تا ی نفر ب ی جایگاهی میرسه اینجور خرابش نکنید.
خود شما از کجا داری خط می گیری
شرم کنید
mos
1397/04/27 - 14:081 0
الان وقت تسویه حساب با اقای فغانیه.جای فغانی بودم حتا یک دقیقه هم توی ایران نمی موندم ک هر اشغالی بخاد توهین کنه.چ رسانه ها چ مردم
اینستاگرام بهداشت نیوز