تهران- ایرنا- معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد: براساس نتایج جدید نظام ای اس آی (ESI (Essential Science Indicators ، سیزده دانشگاه و موسسه علوم پزشکی ایران در فهرست دانشگاه ها و موسسه های علوم پزشکی برتر دنیا جا گرفتند.
به گزارش بهداشت نیوز، مبنای این رتبه بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه (ISI (Web of Sciences در فاصله 10 سال و 10 ماه از ژانویه ۲۰۰۶ تا پایان اکتبر ۲۰۱۶ است که اطلاعات آن هر 2 ماه یک بار روزآمد می شود.
از کشور ایران، در حال حاضر ۱۳ دانشگاه و موسسه علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی ESI واجد رتبه هستند و دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای اولین بار در تازه ترین نتایج این نظام رتبه بندی حائز رتبه شده است.
بر اساس این گزارش، دانشگاه ها و موسسه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، انستیتو پاستور، ایران، کرمان، مازندران، بقیه الله، زاهدان و کردستان بر اساس 'تعداد استنادات مقالات پر استناد' و 'تعداد کل استنادات' به ترتیب در این رتبه بندی حائز رتبه معرفی شده اند.
همچنین در این نظام رتبه بندی بر اساس 'تعداد مقالات یک درصد پر استناد' در بانک اطلاعاتی
ISI) Web of Science) در دوره 10 ساله، دانشگاه ها و موسسه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد، ایران، انستیتوپاستور، کرمان، بقیه الله، مازندران، زاهدان، کردستان به ترتیب در این نظام رتبه بندی قرار گرفتند.(ایرنا)


نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.