title
کد خبر: 70034
00
تولید آنتی بیوتیکی که فقط باکتری های بد را نابود می کند

محققان آمریکایی موفق به تولید آنتی بیوتیک جدیدی شده اند که می تواند تنها به باکتری های بد حمله کرده و صرفا آنها را نابود کند، بدون آنکه به باکتری های بی خطر آسیب بزند.

به گزارش بهداشت نیوز: اگر چه امروزه انواع داروهای آنتی بیوتیک در بازار وجود دارند، اما نقطه ضعف اساسی همگی آنها نابود کردن همزمان باکتری های خوب و بد در بدن انسان است. این امر می تواند در مواردی منجر به ابتلای انسان به بیماری های جدیدی شود و سلامت افراد را به طور جدی به مخاطره بیاندازد.
 
نیواطلس نوشت: حال پژوهشگران می گویند برای اولین بار آنتی بیوتیکی را تولید کرده اند که تنها یک باکتری مخرب و فرصت طلب به نامC. difficile را هدف قرار داده و آن را نابود می کند.
 
C. difficile یک باکتری خاص با رفتاری ویژه است واگر چه در مواردی رفتار مناسبی دارد، اما گاهی هم تغییر ماهیت می دهد و با فرصت طلبی به تضعیف سیستم ایمنی بدن می پردازد. آنتی بیوتیکی که به تازگی تولید شده می تواند تنها C. difficile را در صورت رفتار فرصت طلبانه و مشکوک نابود کند.
 
با توجه به اینکه باکتری یادشده در قلب انسان وجود دارد، تخریب آن در صورت فعالیت نامناسب اهمیت شایانی دارد. تا به حال سه نمونه آزمایشی از این آنتی بیوتیک تولید شده وانتظار می رود پس از تکمیل بررسی ها عرضه آن به بازار آغاز شود.
 
منبع: مهر

مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.