title
کد خبر: 66238
00
 تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب گندمان

کلیه دست‌اندرکاران و ذینفعان تالاب گندمان آمادگی خود را برای تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب اعلام و توافق کردند که حفاظت و بهره‌‌برداری خردمندانه از تالاب در قالب برنامه مذکور انجام گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز: مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌‌های ایران با اشاره به آغاز فرایند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب گندمان افزود: رویکرد زیست‌بومی به عنوان رویکرد جامع‌نگر با در نظر گرفتن حق برنامه‌ریزی جوامع محلی و دست‌اندرکاران منطقه برای منابع محیطی خود از جمله تالاب‌ها؛ فرصت حضور، مشارکت و استفاده از تجربه و دانش بومی را جهت مدیریت بهینه این منابع فراهم می‌کند. 
آبشت با اشاره به اکوسیستم ارزشمند تالاب گندمان که پتانسیل‌های ویژه‌‌ای در تأمین زیستگاه برای تنوع‌زیستی و منشا خدمات متعددی برای مردم حاشیه اطراف تالاب می‌باشد، افزود: حفاظت با برنامه از تالاب‌ها و مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها در این امر از رویکردهای اصلی سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌باشد که در حال حاضر برای تعدادی از تالاب‌ها کشور از جمله تالاب گندمان در حال انجام می‌باشد. 
مدیر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران ادامه داد: در کارگاه تحلیل ذینفعان تالاب گندمان که با همت اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری برگزار شد دست‌اندرکاران تالاب گندمان توافق خود را برای تدوین و اجرای برنامه زیست‌بومی اعلام و گام‌های آتی تدوین برنامه مذکور را نیز مشخص کردند. 
وی ادامه داد: با برنامه‌‌ریزی صورت گرفته در آینده نزدیک با برگزاری نشست‌های متعدد فنی- مشورتی، برنامه نهایی و برای تصویب و اجرا در اختیار مقامات استانی و شهرستانی قرار گیرد. 
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز