title
کد خبر: 65429
00
اگزمای کودکان را جدی بگیرید

یک متخصص پوست و مو با اشاره به روش‌های برخورد مادران با کودکانی که مبتلا به اگزما هستند، افزود: این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها با درمان به موقع قابل کنترل است.

به گزارش بهداشت نیوز، امیرهوشنگ احسانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص پوست و مو با اشاره به بروز اگزمای پوستی در کودکان اظهار کرد: اگزمای کودکان معمولا از 3 ماهگی به صورت التهاب، قرمزی و خارش پوست کودک نمایان می‌شود که ابتدا از قسمت گونه کودکان آغاز و به مرور زمان ممکن است به اندام‌های فوقانی و تحتانی از جمله آرنج، زانو، تنه و باسن گسترش یابد.

وی افزود: علت بروز اگزمای سرشتی یا اتوپیک کودکان هنوز به صورت علمی مشخص نیست اما یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در کودکان است، البته برخی معتقدند خاصیت و طبع پوست برخی کودکان به طور طبیعی منجر به بروز این بیماری می‌شود.

احسانی یادآور شد: اگزما با گذشت زمان و افزایش سن کودک بهبود می یابد اما متاسفانه این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها می‌توان روند سرعت بیماری را کنترل و کاهش داد.

این متخصص پوست خاطر نشان کرد: به ندرت نیز احتمال دارد تا مدت های طولانی اثرات این بیماری در بزرگسالی فرد نیز ماندگار باشد.

احسانی افزود: اگزمای سرشتی کودکان دارای برجستگی‌های التهابی قرمز رنگی است که به صورت پوسته پوسته و ضخیم روی بدن کودک نمایان می‌شود البته ممکن است روی ضایعت اگزمایی ضایعات ترشح دهنده هم به وجود بیاید که در هنگام خارش با خروج ترشحات روبه رو شوند و باید در نظر داشته باشیم که پس از درمان بیماری اگزما امکان عود و بروز مجدد بیماری در فرد وجود دارد.

این پزشک ادامه داد: مادران کودکان مبتلا به اگزمای سرشتی باید نکاتی را رعایت کنند از جمله اینکه همیشه از لباس نخی و تمیز برای کودکانشان استفاده کنند، از صابون گلسیرینه برای شستشوی بدن و پوست کودک استفاده کنند، پس از استحمام حتما بدن کودک را چرب کنند و هوای منزل را در فصل زمستان مرطوب نگهداری کنند و از خشک شدن هوا جلوگیری کنند، از تعریق زیاد کودک در فصل تابستان جلوگیری کنند زیرا خشکی هوا و تعریق اگزما را افزایش می‌دهد.

احسانی ادامه داد: م

 

منبع:آنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز