title
کد خبر: 64738
00
9 نسخه برای گلودرد که مادربزرگ ها برایمان میپیچیدند

نخستین نشانه سرماخوردگی، تحت فشار قرار گرفتن تارهای صوتی، و یا نشانه ای از مساله ای جدی‌تر مانند گلودرد میکروبی است.

به گزارش بهداشت نیوز، نخستین نشانه سرماخوردگی، تحت فشار قرار گرفتن تارهای صوتی، و یا نشانه ای از مساله ای جدی‌تر مانند گلودرد میکروبی است.

دارچین
رایحه شیرین این محصول به باز کردن سینوس ها کمک می کند. هنگامی که با گلودرد مواجه هستید، مصرف دارچین می تواند به کاهش تولید مخاط و تنفس راحت‌تر کمک کند.یک تا یک و نیم فنجان آب را به جوش آورید و یک یا دو عدد چوب دارچین را به آن اضافه کنید و اجازه دهید سه دقیقه به جوشیدن ادامه دهد.
چوب های دارچین را خارج کرده و چای سبز یا گیاهی مورد علاقه خود را در آب جوش قرار دهید.

سوپ مرغ
سدیم موجود در آب گوشت ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد.

 آب زنجبیل
زنجبیل خلط آور است و به شل کردن و دفع مخاط از دستگاه تنفسی کمک می کند.  زنحبیل خاصیت  ضد التهابی دارد و با باکتری های بد مبارزه می کند. این ماده غذایی گردش خون را تقویت می کند، و جریان اکسیژن و دفع سموم را بهبود می بخشد. مقداری ریشه زنجبیل تازه (حدود پنج سانتیمتر) را شسته و پوست بکنید.
زنجبیل را به تکه های کوچک برش بزنید و روی آن یک کاغذ مومی قرار دهید. زنبیل ها را له کنید.سه فنجان آب را روی حرارت متوسط به جوش آورده و زنجبیل را به آن اضافه کنید.اجازه دهید پنج دقیقه به جوشیدن ادامه دهد.این ترکیب را از روی حرارت برداشته و به آن اندکی عسل اضافه کنید.

 دستگاه مرطوب کننده هوا
تنفس در هوای خشک یکی از بدترین کارها برای فردی است که گلودرد دارد. دستگاه های مرطوب کننده هوا با افزایش رطوبت هوا تنفس را تسهیل کرده و درد کمتری در گلوی خود احساس خواهید کرد.

 سرکه سیب
 سرکه سیب سرشار از اسیدیته است، که در کشتن Killing باکتری ها موثر عمل می کند. با افزودن مقداری عسل می توانید گلوی خود را هرچه بیشتر تسکین دهید.
یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و بنوشید.

 کمپرس گرم
 برای تسکین درد در ناحیه گلوکافی است تا یک کمپرس گرم را روی گلوی خود قرار دهید.  مراقب باشید گرما بیش از اندازه نباشد تا به سوختگی منجر شود.

 عسل
خواص ضد میکروبی عسل می تواند به تسریع روند بهبودی کمک کنند. تنها کافی است یک قاشق غذاخوری عسل خام محلی را بخورید.

 

منبع: رکنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز