title
کد خبر: 5788
00
راه‌اندازی 4 بیمارستان آموزشی درمانی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره راه‌اندازی بیمارستان‌های آموزشی و درمانی این دانشگاه توضیح داد.

به گزارش «بهداشت نیوز» سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری تشریح گزارش این معاونت گفت: ساختار بیمارستان فرهیختگان بر اساس اعتبار بخشی نبود لذا معاونت عمرانی حدود 2 سال با هزینه 7 میلیارد تومان امکانات آنجا را به روز و متناسب کرد.

 
وی با بیان اینکه مرداد 95 این بیمارستان از پیمانکار به حوزه علوم پزشکی تحویل موقت داده شد، افزود: علاوه بر 30 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده لیستی به مبلغ 25 میلیارد تومان برای خرید مابقی امکانات تهیه شده و مجموعا با حدود 55 میلیارد تومان برای 100 تخت اول اختصاص پیدا کرده است.
 
به گفته ابطحی، تاپایان سال 95 امیدواریم این بیمارستان برای بخره گیری از خدمات آموزشی درمانی آماده شود.
 
وی با اشاره به تاسیس بیمارستانهای دیگر جزو فرهیختگان عنوان کرد: برای بیمارستان امام سجاد (ع)در تبریز بعد تحویل موقت از پیمانکار به حوزه علوم پزشکی اجازه خرید تجهیزات داده شده، همچنین بیمارستانی در اردبیل ( به وسیله دانشگاه علوم پزشکی کلینیک و درمانگاه شروع به کار کرده است)  و بیمارستانی در کازرون با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال بهره برداری و خرید تجهیزات هستند.
 
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه عقد تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت تغییرات کلی در شطح علوم پزشکی به وجود می آورد،گفت: طبق این تفاهم نامه به وسیله دانشگاههای علوم پزشکی توسعه این علوم را در 10 منطقه آمایشی خواهیم داشت که 50 درصد از الزامات کالبدی هر رشته را می توانیم از اعضای هیات علمی دولت تامین و 50 درصد مابقی را از حوزه خود استخدام کنیم.
 
ابطحی اعلام کرد: با این روند ما می توانیم رشته های بین رشته ای را که باید بین رشته های علوم پزشکی و غیرپزشکی دایر شود و نقش اساسی در توسعه کشور دارد، در مناطق آمایش دایر کنیم.
 
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به 11 بیمارستان خود یادآور شد: با راه اندازی 4 بیمارستان فوق الذکر دیگر در مجموع دانشگاه آزاد 15 بیمارستان با حدود 2 هزار و 200 تخت خواهد داشت.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز