title
کد خبر: 5761
00
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت
آمار  جان‌باختگان ایرانی هتل کربلا

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین آمار جان باختگان و مصدومان حادثه آتش‌سوزی هتل در کربلا گفت: پنج نفر جان باختگان این حادثه از زائران ایرانی هستند.

به گزارش بهداشت‌نیوز محسن نظافتی  درباره آخرین جزییات حادثه آتش‌سوزی هتل قصر المولای کربلا و کشته و مجروح شدن تعدادی از زائران کشورمان اظهار کرد: اتصالی سیم کشی و کابلهای برق در هتل قصر المولا موجب ایجاد آتش‌سوزی شدید و حادثه دیدن تعدادی از زائران ایرانی اسکان یافته در این هتل شد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه پنج نفر از زائران ایرانی در این حادثه آتش‌سوزی جان باختند و سه نفر نیز مجروح شدند که حال یکی از مجروحان وخیم است و تحت عمل جراحی قرار دارد.
 
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تمامی زائران اسکان یافته در این هتل از اهالی مشهد و تربت حیدریه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: تمامی 107 تن از زائران حادثه دیده در هتل قصر المولا توسط یکی از کاروانهای آزاد بر و غیر مجاز اعزام شده بودند.
 
نظافتی تصریح کرد: هتل قصر المولا یکی از محلهای اقامتی در کربلا است که به هیچ عنوان طرف قرار داد با سازمان حج و زیارت نبوده و امکانات قابل قبولی را در بر نداشت و فقط برخی کاروانهای غیرمجاز از آن استفاده می‌کردند.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه آتش‌سوزی تمامی وسایل زائران دچار حریق شده است، گفت: کمک به حادثه دیدگان انجام گرفته است و امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.
 
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان متبوعش امروز شکایتی از این دفتر زیارتی غیرمجاز مطرح کرده‌اند، عنوان کرد: متاسفانه پیشتر نیز از این کاروان زیارتی آزاد بر شکایتی انجام گرفته بود و در مراحل رسیدگی قرار دارد که امیدواریم رسیدگی هرچه زودتر انجام گیرد.
 
نظافتی به همه علاقمندانی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام مختلف سال را دارند توصیه کرد که فریب افراد سودجو و کاروانهای زیارتی غیرمجاز را نخورند و تا حصول اطمینان از مجوزهای کاروانهای متعلق به سازمان حج و زیارت اقدام به نام نویسی برای سفر به عتبات نکنند.
 
اسامی جان باختگان حادثه آتش سوزی قصر المولای کربلا به شرح ذیل است: خانم مونس خداپرست، آقای عباس نیازی، خانم زهرا نجفی، خانم رباب محمد جان زاده، خانم گلک صبوری
 
سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نیز این حادثه تلخ که منجر به جان باختن و مجروحیت تعدادی از زائران کشورمان شد را تسلیت گفتند.
منبع: تسنیم

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز