title
کد خبر: 4128
00
ضرورت نگهداری گیاهان در خانه

استاد گیاه‌شناسی دانشگاه تهران با بیان اینکه فضای سبز تهران از نظر زیست محیطی فضای سبز بیگانه‌ای است، گفت: بخش زیادی از گونه‌های گیاهی پایتخت گونه‌های خارجی هستند.

به گزارش «بهداشت نیوز» بیان کرد: بخش زیادی از گونه‌های گیاهی کاشته شده در پایتخت، گونه‌های خارجی است و متاسفانه فضای سبز تهران از نظر زیست‌محیطی فضای سبز بیگانه‌ای است.

وی ادامه داد: بنابر ضرورت لازم است که تحولات و تغییراتی در فضای سبز تهران داشته باشیم و اجازه دهیم که گونه‌های بومی نیز وارد فضای سبز پایتخت شوند؛ چراکه گونه‌های بومی با شرایط اقلیمی، سازگارتر بوده و معمولا با آب کمتری نسبت به گونه‌های غیربومی امکان رشد دارند.

ضرورت نگهداری از گیاهان در خانه

استاد گیاه‌شناسی دانشگاه تهران همچنین با اشاره به نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا گفت: مهم‌ترین راه کاهش آلودگی هوا گیاهان هستند چراکه گیاهان مهم‌ترین عنصر جذب کربو دی‌اکسید هستند.

آخانی ادامه داد: گیاهان با انجام عملیات فتوسنتز، ترکیبات خطرناکی مانند معطره اکسیژن‌دار که در طبیعت وجود دارد را جذب می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش نگهداری گیاهان در خانه گفت: هر گیاه با توجه به اندازه خود، می‌تواند نقش موثری در خانه و کاهش آلودگی در محیط بسته داشته باشد و طبیعتا هرچه گیاه بزرگتر باشد، میزان آلودگی که جذب می‌کند بیشتر است بنابراین نگهداری گیاهان در خانه قطعا می‌تواند مفید باشد.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.