title
کد خبر: 38629
00
برای تسلی خاطر خودمان به زلزله زدگان خدمت می کنیم

حادثه زلزله کرمانشاه خاطره تلخ زلزله بم را برای بسیاری از هم وطنانمان زنده کرد اما این بار به جهت گستردگی فضای مجازی کمک های بسیار بیشتری برای یاری رساندن به مردمان مناطق زلزله زده فراهم شد

حادثه زلزله کرمانشاه خاطره تلخ زلزله بم را برای بسیاری از هم وطنانمان زنده کرد اما این بار به جهت گستردگی فضای مجازی کمک های بسیار بیشتری برای یاری رساندن به مردمان مناطق زلزله زده فراهم شد. هرکه هرچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشته و به مردمان حادثه دیده کرمانشاه تقدیم نمود. جامعه پرستاری نیز از این جریانِ مردمی دور نماند و در همان ساعت های ابتدایی وقوع زمین لرزه 3000 پرستار داوطلب آمادگیِ خود را جهت حضور در مناطق آسیب دیده و خدمت به زلزله زدگان اعلام داشتند. پای صحبت یکی از پرستاران حاضر در مناطق زلزله زده نشستیم. آرزو قلی زاده از شرایط این روزهای کرمانشاه می گوید.

 


 به گزارش بهداشت نیوز، آرزو قلی زاده پرستار بیمارستان شهدای گمنام تهران درخصوص تعداد نیروهای پزشک و پرستارحاضر در منطقه اینگونه توضیح داد: همان روز اول پس از وقوع زمین لرزه که به منطقه اعزام شدیم در حدود 120 نفر در پروازی که از تهران به سوی کرمانشاه بود، پزشک و پرستار و اطاق عمل و بیهوشی حضور داشتند. با توجه به امکاناتی که وجود داشت همه با تمام وجود سعی و تلاش می کردند که هر چه در توان دارند ارائه دهند. همکاران پرستاری در بیمارستان ها واقعا صبورانه فعالیت داشتند و فقط در حد یکی دوساعت استراحت به منزل می رفتند وسریع بر می گشتند. می گفتند شما از راه دور آمدید کمک کنید ما چطور می توانیم در خانه استراحت کنیم.
وی در خصوص نیازهای مردم زلزله زده توضیح داد: مردمان کرمانشاه به معنای واقعی مردمانی مظلوم، خداشناس و قانع هستند که در برابر کارهای که ما برحسب وظیفه انجام می دادیم مرتب قدر دانی وتشکر می کردند و ما را شرمنده می نمودند. قاعدتا منطقه حالت عادی ندارد ولی انصافا تمام ارگانها مشغول فعالیت هستند.به نظر من نیاز اصلی مردم در وهله اول دلجویی از این عزیران است و ابراز همدری با ایشان. شاید مسائل مادی و مایحتاج در مراحل بعدی باشد.با توجه به شرایطی که دیدیم به نظر می رسد قیچی ، بیل ،کلنگ، ابزار کار برق، تانکر آب، جعبه ابزار، مشما، دمپایی وسایل و تجهیزاتی از این دست خیلی مورد نیاز است.
پرستار بیمارستان شهدای گمنام ادامه داد: کودکان و سالمندان واقعا تحت فشار بودند. شکر خدا از روز دوم وسوم روند کمک رسانی خیلی بهتر و با برنامه ریزی بمناسبتری انجام می شد. از لحاظ دارو ودرمان بنده چون در جابجایی و انتقال بیماران هم شرکت داشتم انصافا کمبودی نبود.بیماری خاصی هم در منطقه شایع نشده است البته از روز سوم یک سری واکسن هم وارد شد.
وی در خصوص شرایط و اوضاع عمومی در منطقه توضیح داد: در مجموع شور حماسی و فداکاری ملت ایران را یکبار دیگر حس کردم. بنده در حادثه بم هم شرکت کرده بودم ولی اینجا یک مظلومیت خاصی وجود داشت.اینجا انسان جهت تصلی بخشیدن به دل خودش فعالیت می کرد.بنده حقیر در برابر صبر وبردباری این انسان های بی غل وغش کوهی از شرمندگی را در وجودم احساس می کردم و فقط از خداوند متعال طلب مغفرت داشتم. انسان به محبت است وگذشت که زنده است و من به عنوان یک پرستار از بابت اثرات و برکات معنوی این سفر خ که خواست وارداه خدا را بطور مطلق در آن می دیدم خداوند را شاکرم و از خداوند برای تمام هموطنانم در جای جای ایران اسلامی سلامتی و سربلندی در تمام دوران ها خواستارم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز