title
کد خبر: 36527
00
 چرا در پاییز میکروب‌ها قوی‌تر می‌شوند

یک کارشناس سازمان غذا و دارو به تشریح و علت مقاوم شدن میکروب‌ها در فصل پاییز پرداخت.

به گزارش بهداشت نیوز: نوشین محمد حسینی - کارشناس کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو اظهار داشت: حال و هوای روزهای پائیز بگونه ایست  که به دلیل ناپایداری هوا و سرد و گرمی پیاپی و تغییر پوشش موجبات بروز سرماخوردگی را بیشتر فراهم می‌کند لذا پیشگیری از ابتلا به بیماری سرماخوردگی، اقدام  مهمی برای حفظ سلامت در این فصل است.

وی افزود: عطسه، گلودرد، آبریزش بینی، سردرد و اشک ریزش که از علائم سرما خوردگی است و موجب می‌شود که عده ای بدون  مشورت پزشک اقدام به مصرف دارو کنند غافل از اینکه مصرف خودسرانه دارو به‌ویژه  آنتی بیوتیک‌ها باعث قوی شدن  باکتری‌ها شده و داروهایی که در مقابل این باکتری‌ها موثرند اثر خود را از دست بدهند.

محمدحسینی در پایان اظهار داشت: لذا توصیه می‌شود ضمن مراجعه به پزشک و دریافت دارو از طریق نسخه وی دوره درمان آنتی بیوتیکی را با کامل  کرده تا از مقاوم شدن میکروبها جلوگیری شود.

تسنیم


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.