title
کد خبر: 261077
00
ارث بردن شباهت‌ها و ویژگی‌ها از والدین
 ژنتیک و اپی‌ژنتیک چیست و چه نقشی در بدن دارند؟

هر انسانی که متولد می‌شود ویژگی‌های ژنتیکی والدین خود را به ارث می‌برد. که می‌تواند خوب یا بد باشد، اما آیا امروزه علم توانسته کاری کند بیماری‌های ارثی هم متوقف شوند؟

کافه سلامت: هر انسانی که متولد می‌شود ویژگی‌های ژنتیکی والدین خود را به ارث می‌برد. این ویژگی‌ها می‌تواند خوب یا بد باشد. اما به این معنی است که اگر پدر یا مادری دیابت دارد، فرزندشان هم به آن مبتلا خواهد شد و نمی‌توان این چرخه را متوقف کرد؟ آیا بیماری‌های ارثی تا ابد باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود؟ جالب است بدانید که امروزه اپی ژنتیک به عنوان فرمانده شخصی هر بدن، این امکان را در اختیار هر فردی قرار می‌دهد تا بتواند بیماری‌های ارثی را در خودش متوقف کند و از یک جایی به بعد آن بیماری را کنترل کند تا چرخه آن هم متوقف شود. اما اپی ژنتیک چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ در ویدئو  ژنتیک و اپی‌ژنتیک چیست و چه نقشی در بدن دارند؟ دکتر منصور بهرامی شما را با اپی ژنتیک آشنا می‌کند. همچنین می‌توانید برا کسب اطلاعات بیشتر هم ویدئوهای زیر را تماشا کنید.

ژن‌درمانی و مبارزه با ژن‌های معیوب را در بیماری کم‌خونی داسی‌شکل تماشا کنید

‎چه زمانی جهش ژن باعث بیماری می‌شود؟

چرا هیچ‌کسی شبیه تو نیست؟


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز