title
کد خبر: 260445
00
طرح نور فاز اول قانون جامع حجاب و عفاف است + ویدئو

در حالی که لایحه حجاب و عفاف در درون جامعه متدین و انقلابی، حساسیت هایی را برانگیخته بود اما دفاع سردار رادان از این لایحه حاوی پیام هایی بود.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از سراج24؛ در حالی که لایحه حجاب و عفاف در درون جامعه متدین و انقلابی، حساسیت هایی را برانگیخته بود اما دفاع سردار رادان از این لایحه حاوی پیام هایی بود.

سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم اصفهان که برای حمایت از طرح فراجا در گلستان شهدای این شهر جمع شده بودند، گفت: نمایندگان مجلس اصفهان که پیگیر لایحه حجاب و عفاف بودند هم تلاش کردند، هم آبرو گذاشتند، دعوا کردند و خون دل خوردند تا از دین خدا دفاع کنند و اگر هم اتفاقی نمی افتاد آبرویی که آنها گذاشتند ذخیره آخرت و خیر دنیا برای آنها می شد.

این جملات و موضع گیری فرمانده کل انتظامی نشان داد برخی حساسیت ها و دغدغه ها گرچه از خلوص نیت و صفای طینت منتقدان است اما نباید مانعی برای "قاعده مند شدن" و "جامع نگری" در مقابله با مصادیق برهنگی و تن نمایی در جامعه باشد.

نکته جالب توجه این است که سردار رادان برای تمجید و تشکر از نمایندگان مجلس، تاکید کرد که آنها هم برای طرح نور و هم لایحه حجاب و عفاف تلاش کردند و اصولا این دو در کنار یکدیگرند و نه جدا! متاسفانه برخی انتقادات یکسویه و غیر دقیق در فضای مجازی به گونه ای شبهه افکنی می کرد که گویا لایحه حجاب و عفاف در تقابل با طرح نور یا در تضعیف فراجا است اما این موضع سردار رادان نشان داد عملا طرح نور، پیوست میدانی و فاز اول از قانون جامع حجاب و عفاف است.

گفتنی است سردار رادان قبلا از دهها نهاد فرهنگی و اجتماعی در خصوص کار ایجابی و موثر در حوزه عفاف و حجاب که کم کاری و مسوولیت گریزی آنها نهایتا به مفاسد و مظاهر منکر خیابانی رسیده است گلایه کرده بود. از این منظر لایحه حجاب و عفاف بسیار گسترده است و از سلبریتی ها تا صنوف و بازار پوشاک را در بر می گیرد و عملا چتر کلان و قانون جامعی است که تا کنون وجود نداشته یا حداقل در یک قانون، تجمیع و تصریح نشده است. از سوی دیگر، ایجاد تکلیف قانونی برای وزارت خانه ها و دستگاههای دولتی و برخورد با مدیران متخلف به عنوان اصلاح همه جانبه و نه تک ساحتی در این قانون بسیار قابل توجه است.

عکس : پیمان شاه سنایی / ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز