title
کد خبر: 260180
00
تصویب و تدوین الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات با مشارکت مردم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران اکسپو گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین و تصویب الگوی حکمرانی دانش بنیان و فرهنگی صنایع و تولیدات با مشارکت مردم آمادگی دارد

به گزارش بهداشت نیوز حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نمایشگاه اکسپو که هنرمندان و فعالان حوزه صنایع و عرصه‌های مختلف اقتصادی شرکت کردند؛ نمایشگاه بسیار گسترده‌ای است و توانمندی‌های اقتصادی کشور را می‌توان در این نمایشگاه دید.

استاد خسروپناه افزود: حتما این نمایشگاه باید گسترده‌تر از این ارائه شود و زمان بیشتری به مردم اختصاص داده شود تا بتوانند شرکت کنند.

وی گفت: هم زیرساخت‌ها و مواد اولیه و هم تولیدات مختلف دارویی و حوزه‌های مختلف امنیت غذایی و همچنین صنایع دستی و سایر حوزه‌های مختلف را در این نمایشگاه مشاهده کردم که در واقع یک جهش تولید با مشارکت مردم که شعار سال امسال است در این نمایشگاه مشاهده می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مسئولیت مسئولان حوزه اقتصادی و البته حوزه فرهنگی با دیدن این نمایشگاه سنگین‌تر می‌شود. قطعا باید تلاش کنیم موانع برداشته شود. اگر عزیزان نیاز‌های ارزی و واردات مواد اولیه دارند و صادرات که بسیار مهم است. این نیاز‌ها را از تولیدکنندگان شنیدیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: یک شورای اختصاصی برای رفع موانع و حمایت و تسهیل‌گری تولید کنندگان در کشور باید فراهم شود.

وی افزود: طبیعتا وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر وزارت‌خانه‌ها به ویژه بانک مرکزی باید در این زمینه حمایت لازم را اتخاذ کنند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم طبیعتا باید از منظر فرهنگی و علم و دانش‌بنیان هم باید کمک کنیم و تولیدکنندگان بتوانند تولید بهتر و با کیفیت داشته و در اختیار مشتریان دنیا قرار دهند.

استاد خسروپناه افزود: حتما بُعد بین‌المللی این تولیدات، از حوزه دانش‌بنیان تا عرضه بین‌المللی باید با نگاه حکمرانی صنایع شکل گیرد.
وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین و تصویب الگوی حکمرانی دانش‌بنیان و فرهنگی صنایع و تولیدات با مشارکت مردم آمادگی دارد.
گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران اکسپو، ۸ اردیبهشت افتتاح شد و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.

منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز