title
کد خبر: 239766
00
اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات، روز سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر زهره عزیزی، مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران، با اعلام این خبر گفت: مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در جهت همسویی با سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و همگامی با سیاست‌ها و اهداف برنامه راهبردی دانشگاه تهران مبنی بر ایجاد محیط سالم در دانشگاه، حفظ محیط زیست و حرکت به سوی دانشگاه سبز و نیز در راستای مأموریت‌های پیشگیرانه خود در جهت افزایش شاخص‌های بهداشت روان و ارتقای سواد سلامت، اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات» را برگزار می‌کند.

وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان بزرگ‌ترین مرجع علمی کشور لازم است با استناد به اصول بنیادینی چون مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تأثیرگذاری اجتماعی در ترویج هنجارهای رفتاری سلامت بخش و سبک زندگی سالم، نقش پیشگامانه داشته باشد. از همین رو خط مشی «دانشگاه بدون دخانیات» نه تنها در راستای ترویج محیط دانشگاهی سازگارتر با محیط زیست و کاهش خطرات مرتبط با سلامتی مانند سرطان، عفونت‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها در دانشجویان است، بلکه در نگاهی متعالی، هدف فرهنگ‌سازی در سایر مراکز آموزش عالی، سازمان‌ها، نهادها و عموم جامعه با هدف ارتقا شاخص‌های سلامت را دنبال می‌کند.
مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران افزود: در اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات کوشش می‌شود در گفتمانی علمی، ضرورت دانشگاه عاری از دخانیات تبیین شود. همچنین محتواهای آموزشی که سال‌ها بر روی تدوین آن کار علمی صورت گرفته است توزیع می‌شود که این مهم گامی برای ایجاد حساسیت و آگاه‌سازی جهت کنترل دخانیات است چون اجرای گام اول این سیاست متمرکز بر آموزش است.
بر اساس این گزارش، امکان شرکت به صورت آنلاین در اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات فراهم است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز