title
کد خبر: 239263
00
رونمایی از کتاب «تنها گریه نکن» در باغ کتاب + تصاویر

اولین رویداد کتاب با هدف شرح و بررسی کتاب "تنها گریه کن" در روز پنجشنبه، ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ (مصادف با ۲۹ ماه مبارک رمضان) در مجموعه سروستان باغ کتاب تهران برگزار شد؛ اکرم اسلامی نویسنده کتاب و دکتر انسیه برومند، میهمانان ویژه این برنامه فرهنگی بودند.

به گزارش بهداشت نیوز و به نقل از سراج24، مهمان ویژه دیگر این برنامه نیز مجید شاه حسینی، عضو هیئت مدیره باغ کتاب تهران و کارشناس و مدرس هنر و سینما بود.

اسلامی در ابتدای این رویداد و  پس از تلاوت آیات قرآن، با اشاره به موضوع کتاب، خاطرنشان کرد: نگارش کتاب و ملاقات متوالی با راوی کتاب (که مادر شهید محمد معماریان بود)، مدتی را در قم ساکن شدم تا بتوانم روایتی یکدست داشته باشم و فراموشی به گرد خاطرات ننشیند.

او در ادامه به سوالات مخاطبینی که کتاب را خوانده بودند نیز پاسخ داد.

برومند در ادامه ضمن اشاره به توضیحاتی در خصوص کنشگری زن مسلمان، توضیح داد: ما در مسیر انقلابی گری، به زنانی چون خانم اشرف سادات معماریان که با همان امکانات موجود، مادرانگی و زنانگی را توامان داشتند، نیاز داریم؛ مادری که حضوری فعال در عرصه اجتماعی و میادین مهم تاریخ کشور و نقشی موثر در پیشبرد اهداف متعالی نظام انقلاب اسلامی داشت. بانوان می‌توانند اکنون آن فضای وحدت گونه در خانه را در عرصه اجتماعی فعال کنند؛ به عبارتی خانم منتظری منزلش را به مثابه گستره جامعه در نظر گرفته بود.

او ادامه داد: می‌شود الگوی زنان قرآنی مثل مادر حضرت موسی در جامعه را دید و همین خانم منتظری نقشی فعال، شبیه مادر حضرت موسی علیه السلام را در دهه شصت ایفا کرد…

 در حاشیه مراسم، اسلامی به امضای کتاب و پاسخ به سوالات مخاطبین و مهمانان پرداخت و مراسم با اهدای هدیه فرهنگی و ضیافت افطار به پایان رسید.

گفتنی است این رویداد به همت هنرجویان حوزه هنری تهران با همکاری مجموعه باغ کتاب تهران برگزار شد و سلسله رویدادهای معرفی کتاب توسط این مجموعه، به صورت ماهانه در باغ کتاب اجرا خواهد شد.تنها گریه نکن (4)

 

تنها گریه نکن (4)

تنها گریه نکن (3)

تنها گریه نکن (2)

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز