title
کد خبر: 23893
00
رشته گیاهان دارویی در نطنز راه‌اندازی می‌شود

معاون طب سنتی وزیر بهداشت در نطنز گفت: با توجه به ظرفیت های موجود شهرستان نطنز در پرورش گیاهان دارویی، رشته گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد این شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش «بهداشت نیوز» محمود خدا دوست، صبح امروز(سه شنبه) در مراسم افتتاحیه جشنواره گیاهان دارویی در نطنز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بعد از برگزاری دور اول جشنواره گیاهان دارویی در نطنز، مقرر شد که رشته گیاهان دارویی در نطنز ایجاد و راه اندازی شود.

وی افزود: طبق تلاش های انجام شده مقدمات اولیه ایجاد رشته گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی نطنز انجام شده و به زودی این رشته آغاز به کار می کند.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به تنوع اقلیمی موجود در شهرستان نطنز که هم منطقه سردسیر و هم منطقه گرمسیر را دارا است، پس قطعا تنوع گیاهان دارویی در این منطقه زیاد است.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند در سطح شهرستان نطنز و دیگر شهرستان ها ظرفیت های دارویی مناطق را معرفی کند.

خدادوست خاطرنشان کرد: بعد از برپایی جشنواره اول، کشت گیاهان دارویی در شهرستان نطنز 30 درصد افزایش یافته که نشان دهنده اهمیت این موضوع در این شهرستان بوده است. امیدواریم بعد از اتمام دور دوم این جشنواره جهش هایی در سطح این منطقه در عرصه طب سنتی و گیاهان دارویی را شاهد باشیم.

 

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز