title
کد خبر: 238830
00
لنز جدیدی که فشار چشم را کنترل می کند!

در چند سال اخیر در مورد چندین دستگاه آزمایشی شنیده ایم که فشار چشم بیماران گلوکومی را کنترل می کنند. اخیرا یک لنز تماسی به نام مای لنز (miLens) به تازگی آزمایشات بالینی را به پایان رسانده و از سال آینده به صورت تجاری در دسترس حواهد بود.

به گزارش بهداشت نیوز، گلوکوم زمانی اتفاق می افتد که انسداد کانال های تخلیه چشم باعث می شود مایع زلالیه سریعتر از خارج شدن آن در داخل چشم جمع شود. این موضوع باعث افزایش فشار داخل چشم (IOP) می شود که به نوبه خود ممکن است به عصب بینایی آسیب رسانده و باعث کوری شود.

در حالی که داروهای قطره چشمی وجود دارند که به کاهش فشار داخل چشم کمک می کنند، اما اگر دوز به طور مداوم بر اساس میزان فشار فعلی در چشم اصلاح شود، بهترین عملکرد را دارند.به گزارش سیناپرس، به طور معمول، این فشار باید هر چند ماه یک بار توسط متخصص در یک کلینیک بررسی شود. مشکل این است که فشار داخل چشم ممکن است بین این چک‌ها به‌طور خطرناکی بالا برود و این دقیقا جایی است که لنزهای جدید وارد عمل می شوند.

این محصول توسط استارت‌آپ Smartlens مستقر در کالیفرنیا ساخته شده و بر اساس نمونه اولیه ایمپلنت نظارت بر گلوکوم است که قبلاً در دانشگاه استنفورد ساخته شده بود. گفتنی است، مای لنز یک لنز تماسی نرم است که مانند هر لنز دیگری به صورت روزانه می تواند داخل و خارج چشم شود.

یک کانال میکروفوئیدی مهر و موم شده در این دستگاه تعبیه شده است که در اطراف محیط عنبیه کاربر در یک حلقه قرار گرفته ولی در کانال دید آنها ظاهر نمی شود. آن کانال تا حدی با یک مایع غیر سمی پر شده و درجه بندی شده است که واحدهای اندازه گیری فشار داخل چشم را نشان می دهد.

با افزایش فشار داخل چشمی کاربر، قرنیه او بیرون زده و روی لنز فشار می آورد. این فشار، مایع موجود در لنز را از طریق کانال به سمت بالا وادار می کند. با استفاده از یک دوربین، کاربران یک عکس نزدیک از این لنز دریافت می کنند. با دیدن اینکه مایع به چه عددی در کانال رسیده است، در هر زمان و هر کجا که بخواهند، فشار داخل چشم را در زمان واقعی دریافت می کنند.

ساواس کمبان (Savas Komban) مدیر عامل شرکت تولید کننده می گوید که لنزهای جدید ما باید تا پایان سال ۲۰۲۴ با سطح قیمتی مقرون به صرفه وارد بازار شود. این شرکت همچنین در حال کار بر روی یک دستگاه شیشه هوشمند به نام THERmic است که در ترکیب با این لنز کار کرده و به طور خودکار داروهای گلوکوم را در صورت نیاز به چشم ها می رساند.


منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز