title
کد خبر: 238786
00
با مزاج بلغمی چه کنیم؟
بلغم، غلبه سردی و رطوبت

بلغم خلطی‌ست با غلبه رطوبت و سردی. فرد بلغمی مزاج باید از مصرف غذاهای سرد پرهیز کند و غذاهایی با طبع گرم و خشک یا گرم یا تر توصیه می‌شود. اگر فردی صفرایش زیاد باشد و غلبه گرمی و خشکی داشته باشد بهتر است از غذاهایی که صفرا را افزایش می‌دهند پرهیز کند و غذاهای سرد و مرطوب استفاده کند. همچنین برای درمان سوء مزاج‌های دموی و سودایی نیز از همین روش استفاده می‌شود.

کافه سلامت: بلغم خلطی‌ست با غلبه رطوبت و سردی. فرد بلغمی مزاج باید از مصرف غذاهای سرد پرهیز کند و غذاهایی با طبع گرم و خشک یا گرم یا تر توصیه می‌شود. اگر فردی صفرایش زیاد باشد و غلبه گرمی و خشکی داشته باشد بهتر است از غذاهایی که صفرا را افزایش می‌دهند پرهیز کند و غذاهای سرد و مرطوب استفاده کند. همچنین برای درمان سوء مزاج‌های دموی و سودایی نیز از همین روش استفاده می‌شود. در  ویدیوی    «بلغم، غلبه سردی و رطوبت»       آقای دکتر جعفر غفارزاده، پزشک عمومی و متخصص طب سنتی از درمان سوء مزاج‌ها می‌گوید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز