title
کد خبر: 238423
00
اجلاس گروه۵؛ فرصتی برای شناخت توانمندی های نظام سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: برگزاری اجلاس های منطقه ای و از جمله گروه۵(G5) فرصتی برای شناخت توانمندی های نظام سلامت و همکاری های مشترک در این زمینه است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهروز رحیمی عصر امروز در دیدار مقامات کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان در حاشیه اجلاس گروه۵ در هتل پارسیان استقلال، اظهار داشت: تامین منابع انسانی و مالی و همچنین رشد و ارتقای کارکنان نظام سلامت کشورها، اهمیت ویژه ای دارد که در این سالها کمتر مورد توجه واقع شده است.

وی افزود: حدود ۶۰۰ هزار نفر در نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۸۵ میلیون نفری ایران و همچنین ۸ تا ۱۰میلیون مهاجر، در ۴۰ هزار واحد بهداشتی و درمانی از خانه بهداشت تا ابر بیمارستان و در قالب ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، فعالیت دارند. باتوجه به ادغام آموزش در خدمات بهداشتی و درمانی، حدود ۳۰۰ هزار دانشجو نیز در این دانشگاه ها در حال تحصیل هستند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت ۱۵۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور، یادآور شد: ۵۱ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است و اکثر تجهیزات مراکز درمانی توسط شرکت های داخلی، تامین می شود و ایران تجارب بزرگ و ارزنده ای در حوزه بیمارستان سازی دارد.

دکتر رحیمی خاطرنشان کرد: همکاری در حوزه بیمارستان سازی، انتقال دانش و مهارت کشورها و نقل و انتقالات منظم و هدفمند نیروی کار در حوزه سلامت، از جمله موضوعاتی است که می تواند زمینه های همکاری مشترک بین کشورهای عضو گروه۵ باشد.

وی گفت: کشورهای عضو گروه۵ می توانند در زمینه بازارهای مشترک تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی و نیز توانمندسازی نیروی انسانی به ویژه مدیران ارشد نظام سلامت، تعامل بیشتری با همدیگر داشته باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز