title
کد خبر: 238141
00
 تسهیل بازیافت پسماندهای با دانش بنیان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته است با استفاده از فناوری بومی، زمینه را برای تسهیل بازیافت پسماندهای کارخانجات روی صورت دهد و از این طریق به استحصال عناصر کاربردی برسد.

به گزارش بهداشت نیوز، فرهاد قره باغی مدیرعامل شرکت تعاونی دانش‌بنیان کیمیا گسترسپهر زنگان به تنوع محصولات دانش‌بنیان این شرکت اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های دانش‌بنیان این شرکت مرتبط با بازیافت پسماندهای کارخانجات روی است که از این پسماندها عناصری چون فلزات کادمیوم، نیکل، کبالت، روی و اکسید منگنز تولید می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های اصلی بعدی به منظور بازیافت کاتالیست‌های صنعتی است که منجر به تولید اکسید تنگستن و اکسید تیتانیوم میشود.

وی در خصوص مشتریان و مخاطبین این شرکت دانش‌بنیان گفت: از آنجاییکه محصولات این شرکت عمدتا فلزات هستند در تمامی صنایع نظیر فولاد، آبکاری و ... مورد استفاده قرار میگیرند. از طرف دیگر اکسیدها هم در رنگدانه‌ها و کاتالیست‌ها مورد استفاده هستند.

این فعال حوزه پژوهش خلوص بالا و قیمت مناسب و فرآیند ساده تولید این محصولات را مزیت رقابتی این شرکت دانسب و افزود: ماده اولیه محصولات این شرکت پسماند است و در فرآیند تولید فلزات یا اکسیدها از مواد خطرناک استفاده و تولید نمیشود بنابراین محصولات این مجموعه مواد جانبی به طبیعت اضافه نکرده و به آن آسیب نمی‌رساند.

قره باغی به اشتغالزایی ایجاد شده توسط این مجموعه اشاره کرد و گفت: شرکت دانش‌بنیان کیمیا گسترسپهر زنگان به طور مستقیم منجر به اشتغالزایی 10 نفر شده است این درحالی است که این عدد برای اشتغالزایی غیرمستقیم بالاتر است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر حمایت‌های صورت گرفته توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: می‌بایست در روند اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه کسب و کارهایشان تسریع و تسهیل صورت بگیرد، چراکه شرکت‌ها نیازمند حمایت‌ها هستند تا بتوانند محصول رقابتی و در ابعاد گسترده‌تری را به بازار عرضه کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز