title
کد خبر: 237841
00
ضرورت تقویت دیپلماسی سلامت

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت با بیان اینکه دیپلماسی سلامت، قدرت نرم برای پیشبرد اهداف سلامت است، گفت: باید دیپلماسی سلامت و توسعه همکاری‌های اقتصادی بین المللی در حوزه سلامت را در وزارت بهداشت تقویت کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، هفدهمین نشست «کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی امور بین المللی» با موضوع بررسی‌های راه‌های همکاری با کشورهای، کوبا، سوریه، پاکستان و عمان با حضور دکتر سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

دکتر پورحسینی در این نشست از موضوع دیپلماسی سلامت و بین المللی‌سازی ظرفیت بخش کشور، به عنوان یکی از موضوعات مورد تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاد کرد و گفت: دیپلماسی سلامت در واقع نوعی قدرت نرم بوده که کشورها برای پیشبرد اهداف ملی خود به خدمات سلامت متوسل می شوند.

وی افزود: باید دیپلماسی سلامت و توسعه همکاری‌های اقتصادی بین المللی در حوزه سلامت را در وزارت بهداشت تقویت کرد، تا تا از تجربیات سایر کشورها استفاده و بتوانیم خدمات سلامت را به سایر کشورها صادر کنیم.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای مثال کشور کوبا در حوزه زیست فنآوری پیشرفت‌های خوبی داشته که باید با اعزام دانشجو از تجربیات آنها استفاده و زنجیره انتقال دانش را فعال کنیم.

دکتر پورحسینی، اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص توانمندهایی سلامت در عرصه بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: باید خدمات سلامت را به کشورهای مختلف صادر کنیم تا به رونق اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی بر راه اندازی سامانه گردشگری سلامت و داشبورد مدیریتی برای حوزه بین الملل سلامت تاکید و خواستار برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی سازی برای روسای دانشگاه‌ها و معاونین شد.

در ادامه این نشست، موضوعات مختلف بین‌المللی توسط مدیران بین‌الملل معاونت‌ها و سازمان‌ها مورد بحث گرفت و دکتر پورحسینی تیم حاضر در جلسه را مورد تقدیر قرار داد و افزود این مدیران بین الملل دارای توانمندی بالا، صاحب تجربه و ایده پردازی در حوزه بین الملل هستند.

گفتنی است، دکتر محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری این نشست گفت: این نشست‌ها نتایج خوبی برای حوزه بین الملل به همراه داشته و باعث هم افزایی در بین معاونت‌های مختلف و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت در موضوع بین الملل شده است.

دکتر نیکنام در پایان از حمایت‌های دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر پورحسینی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در حوزه بین الملل تشکر و قدردانی کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز