title
کد خبر: 237719
00
6 هزار و 546 دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه زیست‌فناوری

6 هزار و 546 دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی درحوزه زیست فناوری به یاری پژوهشگران و فناوران داخلی آمدند.

به گزارش بهداشت نیوز، 246 آزمایشگاه فعال در حوزه زیست فناوری با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با ارائه 6 هزار و 546 دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی برای حمایت از پژوهشگران و فناوران داخلی گام برداشته‌اند.

این درحالی است که از چندی پیش و با توجه به توسعه و پیشرفت حوزه علم و فناوری در کشور، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برآن شده تا در قالب شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و اجرای طرح های مختلف مراکز آزمایشگاهی و پژوهشگاهی را ترغیب کند تا امکانات و تجهیزات خود را با فعالان و پژوهشگران در حوزه علم و فناوری به اشتراک بگذارند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در راستای حمایت از پژوهشگران و فناوران، توسعه زیست‌بوم فناوری و بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود در این حوزه اقدام به اشتراک گذاری تجهیزات و دستگاه های مراکزآزمایشگاهی کرده است.

آنچه مسلم است این که دسترسی به تجهیزات و امکانات کاربردی که در بسیاری از مراکز بزرگ آزمایشگاهی و پژهشی وجود دارد برای پژوهشگران وفناوران داخلی میسر نیست از این جهت اجرای این طرح برای تسهیل در دسترسی این فعالان حوزه فناوری بسیار حائز اهمیت است.

بنابراین گزارش، تاکنون 6 هزار و 546 دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی از سوی 246 آزمایشگاه کاربردی در حوزه زیست فناوری در اختیار پژوهشگران و فناوران داخلی قرارگرفته است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز