title
کد خبر: 237008
00
تقویت آموزش مهارت محور نیاز به عزم ملی دارد

نخستین جلسه شورای علمی و هماهنگی کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور به میزبانی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز، در ابتدای این نشست علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه و دبیرکل کنگره ضمن اشاره به تاریخچه، کارویژه‌ها، ماموریت‌ها و اقدامات نوآورانه موسسه در پانزده ماه گذشته گفت: یکی از محورهای برنامه تقدیمی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی بحث افزایش سطح اشتغال‌پذیری تحصیلات دانشگاهی و توسعه مهارت‌پذیری دانشجویان بوده که به این موضوع در سند تحول دولت مردمی نیز اشاره شده است و یکی از چالش‌های آموزش عالی را عدم پیوند جدی آموزش و بازار کار می‌داند. در این زمینه در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم نیز اقدامات خوبی در حال اجراست و همچنان نیز به عنوان یک دغدغه در حال پیگیری است اما برای تقویت آموزش عالی مهارت محور نیاز به یک عزم ملی است.

طاهری نیا ادامه داد: برای آموزش مهارت محور شرط تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها نیاز است و لذا حسب نظر وزیر علوم قرار بر این شد تا کنگره‌ای در این خصوص برگزار شود. این کنگره بستری است برای گفت‌وگو ذینفعان حوزه مهارت محور، لذا با برگزاری این کنگره دستگاه‌های متولی تقسیم کار می‌کنند.
عضو شورای معاونین وزارت علوم انتظار از این کنگره را مشارکت موثر و مسئله محور تمام ذینفعان حوزه آموزش مهارت محور دانست و افزود: کمک به شفاف‌سازی تقسیم کار ملی و بسترسازی برای تولید سند برخوردار از اجماع ملی از دیگر انتظارات برگزاری این کنگره است.
وی ضمن اعلام تاریخ برگزاری کنگره در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری گفت: با اشاره به ماهیت کنگره که یک کنگره علمی و اجرایی است زمان برگزاری کنگره در آینده‌ای نزدیک پیش‌بینی شده است و این کنگره از نظر اعتبار علمی نیز مورد تایید ISC خواهد بود.

در ادامه غلامرضا ذاکرصالحی مشاور رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی محورهای کنگره را برای حاضرین تشریح و اعلام کرد: مستندات برگزاری پیش همایش ها و همایش اصلی به صورت یک گزارش سیاستی منتشر خواهد شد.
طباطبائیان دبیر علمی کنگره نیز برگزاری آن را فرصت مناسبی برای رفع نقایص و خلاء‌های قانونی در این زمینه دانست و گفت: در پایان کنگره موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به عنوان متولی برگزاری این گنگره مجموعه درخواست‌های مطرح شده را آماده و آن را جهت سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در اختیار مسئولین امر قرار دهد.
در پایان نشست اعضا نظرات خود را درخصوص چگونگی برگزاری کنگره و عناوین همایش‌ها و نشست‌های تخصصی مطرح کردند.
گفتنی است کنگره ملی آموزش عالی هدفمند، مهارتی و نیاز محور با مشارکت مراکز علمی و دستگاه‌های متولی این حوزه از جمله وزارت کار، وزارت آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌ها و سازمان‌های تابع وزارت علوم ۳۱ خردادماه برگزار خواهد شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز